• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Twee paar luidsprekers en twee versterkers.

Gestart door BoxerTys, 15 januari 2022, 23:16:04

Vorige topic - Volgende topic

BoxerTys

Oke audio liefhebbers, ik heb weer wat, het is een aardig verhaal dus ik hoop dat jullie het op de zaterdagavond nog kunnen volgen...  ;D

Ik heb dus twee versterkers en twee paar speakers, nu wil ik versterker 1 en versterker 2 en speaker set 1 en speaker set 2 zo gebruiken dat ik niet meer speakerkabels hoeft te verwisselen als ik de ene of de andere speaker set wil gebruiken op versterker 1 of versterker 2.

Nu zag ik van Dynavox de AMP-S MKII schakel box op internet, je kan daarop via banana stekkers twee versterkers aansluiten en 1 speaker set, daarmee ben ik al een eind op weg, ik kan nu beide versterkers daarop aansluiten en speaker set 1 waardoor ik dus kan schakelen tussen versterker 1 en 2 die ik wil gaan gebruiken met speaker set 1( de ander versterker staat dan dus wel uit )

Nu vroeg ik me het volgende af, speaker set 1 heeft een enkele output, die sluit ik nu dus aan op de Dynavox speaker out, maar  speaker set 2 heeft dubbele output, voor als je gebruik zou willen maken van bi-wiring aansluiting, ik heb dat niet dus ik heb alleen de onderste uitgangen via banana in gebruik naar versterker 1 die ook maar 1 speaker uitgang A heeft, die onderste speaker uitgang staat dan via een vergulde plaat geschakeld met de twee bovenste speaker uitgangen, doordat die vergulde plaat ertussen zit maakt het volgens mij niet uit of ik de onderste of bovenste aansluitingen gebruik, of klopt dit niet ? nu zat ik te denken, kan ik nu de bovenste twee vrije speaker uitgangen verbinden naar versterker 2 die ook 2 banana speaker uitgangen A en B heeft ? in uitgang A zit speaker set 1 maar uitgang B is vrij, wanneer ik nu deze versterker 2 en deze speaker set 2 zou willen gebruiken staat de versterker 1 uiteraard uit, begrijpen jullie mijn verhaal en zou dit mogelijk zijn ? of hebben jullie een betere oplossing ?  :-[