• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Schokken in beeld

Gestart door Maelfait, 25 januari 2022, 18:30:31

Vorige topic - Volgende topic

Maelfait

Goedenavond,

Tot voor kort keek ik naar een televisie-toestel van 50hz.

Opvallend was dat er enorm veel schokken waren bij zijdelings gaande beelden. Heb altijd gedacht dat het door de lage hoeveelheid Hz kwam. Dus sinds kort heb ik een nieuw toestel aangeschaft met 100Hz. Nu is het een beetje beter maar nog niet volledig opgelost.
Kan dit komen door de ARC-verbinding tussen versterker en TV of is het eerder te zoeken in de richting van de HDMI-kabel? De prijs van de kabel was trouwens niet de goedkoopste, maar zeker ook niet de duurste.

Hoodman

Ik heb HDMI 2.1 en af en toe heb ik het ook. In het menu kun je toch instellen om dat schokken te verminderen? Ik heb 4 keuze waar je uit kunt kiezen. Ik heb het op minimum staan.

Heintje

Wat is je beeldbron? Coaxkabel of internet? Bij een te krappe internetverbinding kan dat ook optreden.
Maar als je gewoon via de Coaxkabel kijkt: gebruik je de TV-tuner in de TV of die in een (al wat ouder) extern kastje, bv. van KPN of Ziggo?
Want als je dat als bron gebruikt en de TV als monitor gebruikt via een HDMI-kabel, kan je beter een CI+ module in je TV stoppen en via de TV-tuner gaan kijken. Dan ben je van dat gehik af.

Maelfait

Citaat van: Nostalgie op 25 januari 2022, 20:49:55In het menu kun je toch instellen om dat schokken te verminderen?

Is dat het menu van de versterker of die van het TV-toestel?

Citaat van: Heintje op 28 januari 2022, 00:33:36Wat is je beeldbron? Coaxkabel of internet?

Het signaal komt van een recente digicorder van Proximus.