• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

welke luidsprekers , waar begin ik?

Gestart door PieterBrands, 14 februari 2022, 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

Rubble

Citaat van: Rubble op 18 februari 2022, 19:51:23De algemeenheden die in deze winkels 'verkocht' worden zijn meer dan lachwekkend. Jouw akoestiek kennen al die winkels niet, dus kunnen ze er nooit wat zinnigs over zeggen. Al pretenderen ze dat wel.

Waarom zit je zo vast aan die NAD C399?

Ik heb o.a. een setje ADAM T8V en daarmee ben je eigenlijk wel klaar durf ik te zeggen, qua geluid. Nog geen 500 euro per paar en geen (eind)versterker meer nodig. Beter gaat veel meer geld kosten.

Zoek eens op "the law of diminishing returns". Hifi is wat mij betreft Myfi. Ik heb zoveel geprobeerd maar uiteindelijk in zelfbouw gevonden wat ik zocht.

Oeps, was niet de laatste pagina waar ik op reageerde. Excuus!
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

schuit

Yamaha RN803D + DENON DCD 710 AE
Kef XQ five

PieterBrands

Dank voor de reacties en adviezen, na wat wikken en wegen ben ik toch van zuilluidsprekers afgestapt..
Ik ben op mijn gevoel afgegaan en heb de volgende luidsprekers 2de hands aangeschaft, de
kleinere Diapason Adamantes III, de walnoot versie. Basreflex aan de achterkant ( was eigenlijk niet de bedoeling en niet verstandig), afgestapt van de zuilenluidspreker; ik vind deze luidspreker zo mooi gebouwd met de originele staanders erbij.. afgelopen weekeind een aardig stukje rijden om ze op te halen ....maarrrr , het was het waard. Aangesloten op de Unison SR1, en op mijn oude NAD gemodificeerde S500 cd speler.. wat een fraai en grotesk geluid komt er uit. De Unison doet het prima. Ik ben er heel happy mee  ^-^ . Ik kan er zelfs van genieten als ze niet in gebruik zijn, het is natuurlijk allemaal wat persoonlijk maar de vorm en het massieve walnoot hout staan prima bij mijn interieur en .......mijn partner vindt ze ook erg mooi  ;D   

schuit

Veel plezier ermee, als ze ook bedoeld zijn om naar te kijken dan is het misschien handige keuze. Zeker als de partner tevreden is dan gaat het goed.
Gelukkig vind mijn vrouw de XQ five nu ook mooi maar dat komt omdat ik eerst veel grotere luidsprekers had gekocht waardoor deze nu klein lijken. :)

Yamaha RN803D + DENON DCD 710 AE
Kef XQ five

PieterBrands

22 februari 2022, 19:35:43 #35 Laatste wijziging: 26 februari 2022, 19:46:24 door PieterBrands
Ja, het is toch gelukt; een goed huwelijk met de luidsprekers en partner ook tevreden  ^-^
audiodraadje closed

d'Oh!

Het is een eldorado voor beginnende stereo liefhebbers. Op marktplaats merk ik dat prijzen van eigenlijk alle geluidsapparatuur onder druk staan dan wel gekelderd zijn, inclusief die van speakers.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad C440 (tuner) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Mirage Omni 60 (ls)