• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Optimaal gebruik maken van mijn opstelling

Gestart door blinders, 9 maart 2022, 15:51:48

Vorige topic - Volgende topic

blinders

Hoi experts,

Ik heb thuis de volgende opstelling staan.

TV Samasung 65Q90T
Receiver Sony STR-DN1050
Philips Hue Sync box
Ziggo Horizon box
Mede8er stream boxje
Ps4

De PS4 en de mede8er box zitten op de Philips Hue Sync box en deze gaat weer via de receiver naar de tv. De Ziggo Horizon zit rechtstreeks op de TV

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om deze opzet optimaal te benutten. Zelf denk ik dat dit komt door mijn wat verouderde receiver, maar heel graag even jullie mening hierover.

De diverse problemen even uiteen gezet per apparaat.
TV Samasung 65Q90T: Ik kan geen Atmos aanvinken in het audio expert menu. Dat is logisch, dit ondersteund mijn receiver namelijk niet. Wel had ik dan verwacht dat ik via diverse Netflix titels op zijn minst DTS zou kunnen streamen? Tevens kan ik nu geen Philips Hue lampen met de Netflix films en series mee laten lopen, wat natuurlijk erg zonde is. Dan komen we direct bij het volgende probleem.

Ziggo Horizon box: Moest ik direct aan de tv koppelen omdat ik anders veel uitval had in beeld. Op de Horizon box kan ik ook Netflix laten lopen, echter nu dus ook zonder Philips Hue omdat deze niet via mijn sync box en receiver kan lopen op dit moment. Dit probleem komt denk ik omdat mijn receiver geen HDMI 4K HDCP 2.2 ondersteund?

Mede8er stream box: Deze werkt uitstekend met optimaal geluid én licht 8)

Ps 4: Geluid én licht optimaal, beeld geen HDR. Ook omdat mijn receiver geen HDMI 4K HDCP 2.2 ondersteund?


Ik zou zelf zeggen dat dit allemaal opgelost kan worden met een receiver welke Atmos én HDMI 4K HDCP 2.2 ondersteund? Uiteraard wil ik dit graag zeker weten voordat ik in de buidel ga tasten.

Alvast hartelijk dank voor jullie zienswijze hierin!

Rubble

Hoi!

Audiofreaks is meer een stereoforum. Ik vermoed dat je met je vraag beter terecht kan op bijvoorbeeld het HTforum. Dat is een veel actiever forum en met gebruikers die meer gericht zijn op Home Theater.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield