• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Amateur dilemma: Millon Phantom vs Nubert Nuvero 14

Gestart door schonkeren, 27 maart 2022, 13:10:20

Vorige topic - Volgende topic

RJVR

Telt het uiterlijk van de luidsprekers ook mee ? Vind zelf de Millon luidsprekers er een stuk beter uitzien.

Ik ben zelf geen luidspreker ontwerper alleen heeft een luidspreker echt 7 units inclusief 4 woofers nodig ?
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

schonkeren

Citaat van: WanFie op 27 maart 2022, 21:38:07...

Het lijkt mij een redelijk agressieve verkoper.

...

Voor mij is de Millon een speaker die voor redelijk geld verkocht wordt, maar niet beter is dan andere speakers uit dezelfde prijsklasse.

Zucht, Part IV : )

Dank je voor de feedback. Of hij agressief is, die Nuvero verkoper, dat weet ik niet. Hij lijkt vooral gepassioneerd en er zijn genoeg kopers dus hij hoeft niet hard te pushen.

schonkeren

27 maart 2022, 21:54:52 #17 Laatste wijziging: 27 maart 2022, 22:10:33 door schonkeren
Citaat van: RJVR op 27 maart 2022, 21:51:22Telt het uiterlijk van de luidsprekers ook mee ? Vind zelf de Millon luidsprekers er een stuk beter uitzien.

Ik ben zelf geen luidspreker ontwerper alleen heeft een luidspreker echt 7 units inclusief 4 woofers nodig ?
Dat geef ik je mee, ze zijn inderdaad erg mooi die Millons. En wat betreft je vraag... Ik hoopte dat jullie daar antwoord op zouden hebben xD Ikzelf vind het wel mooi eigenlijk, zoveel verschillende units. Geeft mij het idee dat hij veel meer kan! :)

Heer, waar ben ik aan begonnen! xD

WanFie

Citaat van: schonkeren op 27 maart 2022, 21:54:52
Citaat van: RJVR op 27 maart 2022, 21:51:22Telt het uiterlijk van de luidsprekers ook mee ? Vind zelf de Millon luidsprekers er een stuk beter uitzien.

Ik ben zelf geen luidspreker ontwerper alleen heeft een luidspreker echt 7 units inclusief 4 woofers nodig ?
Dat geef ik je mee, ze zijn inderdaad erg mooi die Millons. En wat betreft je vraag... Ik hoopte dat jullie daar antwoord op zouden hebben xD

Heer, waar ben ik aan begonnen! xD

Je vraagt een mening, dan krijg je die ook. ;D
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

schuit

27 maart 2022, 21:59:53 #19 Laatste wijziging: 27 maart 2022, 22:04:09 door schuit
vermoedelijk is de millon smal ontworpen zodat hij goed in modern interieur staat.
Om dan nog dezelfde hoeveelheid lucht te bewegen moeten er wel meer speakers in.

dusja, uiterlijk zegt ook wat.

Overigens lijkt mij de nubert nuvero een goede kwaliteit speaker. Met een lading onderdelen in de scheidingsfilters dat je wel hoopt dat die in orde zijn.



https://www.i-fidelity.net/testberichte/hifi/nubert-nuvero-14/seite-4-nubert-nuvero-14.html
Het geluidniveau is bij indentieke vermogen dus aanzienlijk lager en daarmee is de nubert niet goed geschikt voor buizenversterker.

Oja en de nubert moet je niet strak tegen een muur plaatsen.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

schonkeren

Na het lezen van dit artikel https://www.analogueaudio.nl/luidsprekers.shtml begrijp ik de eerste reply op mijn vraag beter. Ik denk dat ik inderdaad beter voor de Millon kan gaan. Ik vermoed dat de Nubert verkoper van de harde muziek is (hij heeft ook 2 woningen vol audio apparatuur). Ik ben meer voor de exactheid en subtiliteit. En de hogere efficientie bevalt mij ook wel bij die Millons. Ik denk dat ik minder details uit de muziek kan halen met de Nuberts. Klinkt dat logisch?

Rubble

Alleen al die reclame uitingen van Millon op Marktplaats. Werkelijk om in je broek te zeiken. Doet me denken aan Pied Piper en Duson audio.

Ik heb ze nooit gehoord maar met zulke ovedreven ronkende teksten zou ik elders kijken,

En die Pioneer is al ruim 22 jaar oud gok ik? Is die nog wel okee?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

schonkeren

Citaat van: schuit op 27 maart 2022, 21:59:53...

Oja en de nubert moet je niet strak tegen een muur plaatsen.

Dat is gezien de grootte van mijn huis idd ook wel een dingetje. Ik heb die opmerking al vaak gezien maar tot nu toe maar gemakshalve genegeerd, waarschijnlijk onterecht. Jij denkt dus dat die Millons minder last hebben van mijn muren?

Ik denk dat ik de afspraak voor morgen ga afzeggen... Iedereen mee eens dat dat mijn slimste move is, gewoon kijkend naar de algehele specificaties? 

RJVR

Het zelf beluisteren van luidsprekers is altijd wel aan te raden mits het niet teveel reizen is.

Zelf denk ik bij luidsprekers met veel units dat je beter gebruik kunt maken van 2 of 3 kwaliteits units dan zoveel, dat houd alles een stuk simpeler.
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

schonkeren

Citaat van: Rubble op 27 maart 2022, 22:04:13Alleen al die reclame uitingen van Millon op Marktplaats. Werkelijk om in je broek te zeiken. Doet me denken aan Pied Piper en Duson audio.

Ik heb ze nooit gehoord maar met zulke ovedreven ronkende teksten zou ik elders kijken,

En die Pioneer is al ruim 22 jaar oud gok ik? Is die nog wel okee?
Toch zijn er genoeg audio forums te vinden waar mensen ook zo enthousiast zijn, vooral muzikanten zelf lijkt het.

De Pioneer is een goed half jaar gebruikt ooit, omdat zijn retedure buizenversterker na 3 jaar toch een buis verloor. Waarschijnlijk heeft hij toen moeten sparen om het geheel te repareren en van een bevriende audio winkel mocht hij die set voor 250 euro toen meenemen. Voor datzelfde bedrag mag ik hem overnemen, zgan, en als bonus nog een redelijke cd speler (zijn woorden).

schonkeren

Citaat van: RJVR op 27 maart 2022, 22:12:56Het zelf beluisteren van luidsprekers is altijd wel aan te raden mits het niet teveel reizen is.

Zelf denk ik bij luidsprekers met veel units dat je beter gebruik kunt maken van 2 of 3 kwaliteits units dan zoveel, dat houd alles een stuk simpeler.

Thanks, that settles it. Ik ga voor de Millons en mijn huurauto annuleren. En mocht ik ooit luistermoe worden van de Millons... Ze zijn vast goed te verkopen.

Dank jullie allemaal - ik ben erg blij met jullie geduld - en de suggesties voor een betere versterker volgend jaar! :)

Fijne avond iedereen!

Rubble

Audio forums interesseren me niet als het om de beordeling van speakers gaat. Alleen mijn eigen oren. 1 van de redenen om mijn eigen speakers te gaan bouwen. Het is allemaal myfi.

Met name het vergelijken en zelfs afgeven op andere speakermerken door Millon stoort me al jaren. Het gaat om smaak (myfi), je kunt op dit niveau meer zeggen of de ene speaker 'beter' is dan de andere. De akoestiek in de eigen luisterruimte nog daargelaten.

Maar jij vond ze goed klinken, dus daar gaat het om. Als je tevreden bent gewoon kopen. Dat de Nubert man zegt dat ze beter klinken is waarschijnlijk ongefundeerd. Althans ik geloof niet dat ie beide sets in dezelfde ruimte dubbelblind getest heeft. Zelf luisteren dus.

Stilstand is over het algemeen erger voor een versterker dan dat ie dagelijks gebruikt wordt.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

schonkeren

Citaat van: Rubble op 27 maart 2022, 22:25:31...

Stilstand is over het algemeen erger voor een versterker dan dat ie dagelijks gebruikt wordt.
... helder verhaal, dank je!

stilstand is erger? zucht... audio, the gift that keeps on asking for more ;-) Ik zal mijn techneut eens vragen wat hij er van denkt. Belooft niet veel goeds voor mijn Philips F610 set uit 1983 dan!

Heintje

Enkele opmerkingen:
- je topic start ermee dat je de Millons hebt gekocht. Dan zit je er toch aan vast?
- laat je niet zo van de wijs brengen door allerlei dingen die worden beweerd: haal eerst je aankoop in huis en geniet dáár eens van.
- de belastbaarheid van je luidsperkers heeft evenveel met de klank ervan te maken als het aantal asbakjes wat in je auto zit: niets dus. De belastbaarheid van je luidsprekers is in werkelijkheid de warmte die je gedurende een beperkte tijd erin kunt opwekken voordat ze eraan kapot gaan. En ook dat heeft weer niets te maken met de klank ervan.
- het enige waar je op af moet gaan is de feiten en wat je hoort in welke omstandigheden.
Het enige wat je vooraf al weet is dat je in het geval van de Millon in elk geval een luidspreker hebt die niet heel moeilijk is aan te sturen voor versterkers en dat dat bij de Nubert (op grond van de lage gevoeligheid) wel zo is: die hebben een stuk méér vermogen nodig om een bepaalde luister-luidsterkte te bereiken.

Ga gewoon onbevangen luisteren naar die Millons en laat ons weten wat je bevindingen zijn.
Iets anders had je moeten bedenken vóórdat je het koopcontract sloot en ik denk dat je nog best eens goed uit zou kunnen zijn met wat je hebt aangeschaft.
Ik wens je in elk geval heel veel luisterplezier toe en experimenteer vooral met de plaats waarop je de luidsprekers neerzet en je luisterplek, dat beïnvloedt de klank(ervaring) méér dan het verschil tussen de Millon en de Nubert.

schonkeren

27 maart 2022, 23:25:51 #29 Laatste wijziging: 27 maart 2022, 23:37:40 door schonkeren
Na het afzeggen van de afspraak voor de Nuberts, kreeg ik de volgende berichten van de verkoper:

CitaatZeer spijtig
Ik heb ook je verhaal op het forum gelezen
Jammer....ieder zijn mening maar ik heb al ruim 40 jaar audio in verschillende ruimtes en ik ben de enige die ze naast elkaar gehad heeft en dat is inmiddels 4 luidsprekers terug waarbij ook 3 anderen beter waren dan de Millon.
En over rendement...dat weet men pas als men thuis is en merkt dat de volumeknop meer of minder open gedraaid moet worden want er wordt ook met die cijfers gesjoemeld met de manier van meten.
Nubert daarin tegen verteld juist de ondergrens.
Deze hebben een absoluut prettig rendement zodat ze door elke versterker goed en gemakkelijk aangestuurd kunnen worden. Zelfs een buizenversterker van 30 watt lukte
Ik wilde je helpen voor een betere aankoop en je die stappen die ik gemaakt heb besparen.
Had mij mee laten praten en ik had het gauw in de argumenten gesmoord.
Je begaat een denkfout

Die Phantom is een lachertje en zeker 2 klassen lager dan deze Nubert
Onbetwist!

Vind het zo jammer...
Voor mij is het simpel....die Phantom STRADIVARI gingen gauw naar een ander en deze Nubert's zijn van een heel andere orde die ik echt niet los zou laten waarbij ik een lastige keuze moest maken tussen hun en een paar Elektrostaten van 8000 euro
Dat zegt genoeg lijkt mij

Men doet net alsof deze luidsprekers gebouwd zijn om alleen feesten mee te geven...kan :) ....maar natuurlijk niet
Nubert bouwt niet een luidspreker die onbruikbaar is voor een gemiddelde kamer

Nee uiteraard gebouwd voor het grotere publiek en allrounders in muziek keuze of volume

Ik moet zeggen, hij klinkt zo overtuigend dat ik nu toch weer zwaar aan het twijfelen ben geslagen :(

Update: ik ga toch luisteren morgen xD
Millon, if you are reading this: I feel really really bad... I'll update you tomorrow! #keuzestress