• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Erres RS3536 platenspeler

Gestart door Roxmarie, 29 maart 2022, 23:23:30

Vorige topic - Volgende topic

Roxmarie

29 maart 2022, 23:23:30 Laatste wijziging: 27 november 2022, 21:11:22 door Roxmarie
Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag.

Via marktplaats heb ik een Erres RS3536 draaitafel gekocht, waar ook een Philips en Aristona variant van is. Hij is uit 1971.

Hij is zeer goed ingepakt naar mij verstuurd via post. Nl.

Zaterdag was hij binnen bij het post afhaalpunt en heb ik hem daar met een karretje opgehaald.

Vervolgens heb ikde platenspeler heel voorzichtig uitgepakt. Hij was eeg goed verpakt, de vering was vastgezet d.m.v. karton, en hij was geseald met van dat plastic.

Zondag de speler zo goed mogelijk ingesteld, vind ik  best lastig om dat goed te doen, ik heb van orthofon een basic setje hiervoor.

En mijn eerste single gedraaid. Dat ging goed nog een paar singeltjes en daarna een paar lp's.

Ging allemaal prima, mooi geluid. De speler uitgezet.

Maandagavond wilde ik even een plaatje draaien. En doet hij ineens helemaal niets meer.

Geen groene lampjes van stop na het indrukken van de aan en uit knop.

Contact met de verkoper
Zet hem uit, en haal hem van de stroom af. Helaas hielp dit niet, ook niet na een nacht stil staan.

Advies was om iets contact spray in de aan uit schakelaar te spuiten, heeft ook niet geholpen. Schoonmaken van de 45, 33 en stop knop heeft ook niet geholpen. De snaar zit zo te goed en ik kan het plateau draaien.

Maar de speler heeft zichzelf zo het zich laat aanzien met pensioen gestuurd en ik heb niet technisch onderlegd omer van binnen naar te gaan kijken.

Kunnen jullie mij misschien tips waar te repareren geven.

Sorry voor het lange verhaal en alvast dank voor jullie hulp.

Duclaasie

Op het MFB freaks forum is over oude Phillips en aanverwanten veel te vinden. Ook de RS3536 / Phillips GA 212 is een veelbesproken onderwerp.

sherlock

De netschakelaar van deze  platenspeler gaat heel vaak kapot. Al heel vaak vervangen door een andere niet originele.

Roxmarie

Bedankt voor jullie reacties.

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Rubble

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Jan66

Op het hififorum staat Fotohuis ingeschreven, hij is bekend met platenspelers van Philips en aanverwanten. Hij woont in de buurt van Ravenstein.

Roxmarie

Sorry dat ik niets meer heb laten horen over hoe en wat.
Dankzij een lid hier kreeg ik een mail met een lijst reparateurs van MFB freaks.

Dus contact opgenomen met Thomas van MFB Freaks in Lochem. En daar de speler laten repareren. Aan en uit knop is vervangen en de speler doet het weer.

Helaas heeft de speler nog steeds wat rare keuren. Maar speelt hij wel. Hij is nog een 2x keer in Lochem geweest, maar daar deed hij het altijd keurig.

Wat gaat dan niet goed:
Soms reageert de stop knop niet als ik me vergist heb in het toerental. Dan kan ik de stop knop wel aanklikken maar stopt deze niet. Hij stopt pas als ik de naar naar het einde van de plaat zet. En dan brand ook de stopknop.

Het schoonmaken van de plaat doe ik het liefst terwijl de plaat op de benodigde snelheid draait. Dus heel zachtjes het borsteltje op de plaat en de plaat schoonmaken. Maar je raad het al, dan stopt de plaat er dus soms mee.

Heel enkel stopt het apparaat niet aan het einde van de plaat (als deze is afgelopen en blijft dus doordraaien).