• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

AURA AUV-80 SE

Gestart door BoxerTys, 11 april 2022, 22:37:13

Vorige topic - Volgende topic

BoxerTys

11 april 2022, 22:37:13 Laatste wijziging: 11 april 2022, 22:44:17 door BoxerTys
Vorige week nog een mooie AURA AUV-80 SE versterker erbij gekocht, ik kon het weer niet laten staan voor die lage prijs, en eigenlijk ook omdat ik in het verleden al eens een AURA VA-50 heb gehad, en die vrij snel weer had verkocht omdat ik wat teveel versterkers had staan, maar ik heb daar achteraf een beetje spijt van gehad want ik vond het een leuk apparaat met een goede sound, ondanks dat het "maar" 2 x 50 Watt bij 8 oHm was, dus deze AUV-80 SE is welkom :) ik kan er alleen weinig info over vinden, ik wist al dat AURA afkomstig is uit de B&W familie, en ik ben er inmiddels ook achter dat deze 2 x 80 Watt levert bij 8 oHm, en dat hoor je ook wel, het klinkt echt verbazingwekkend goed, veel beter dan dat ik me kon herinneren van die VA-50, het ziet er ook allemaal verzorgd uit, ook van binnen, daar zat nog de productie test sticker in uit 1994, hij heeft alle vergulde RCA aansluitingen, en ook vergulde geheel metalen speaker aansluitingen, voor banaan of dikke losse draad, wat ik heb gevonden is dat dit model dus meer vermogen levert dan de VA-80 (50 watt) of de VA-100 (65 watt), maar ik begrijp die type aanduidingen niet zo... iemand ervaring met deze AURA AUV versterkers ?

Even een foto voor het idee, is pianolak, erg vingerprint gevoelig  ;D