• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Manley Steelhead

Gestart door Bazz1968, 29 april 2022, 16:43:30

Vorige topic - Volgende topic

Bazz1968

Huidige buizen zitten er al een jaar of 10 a 15 in. Het klinkt goed, maar heb ooit bij Manley zelf een reserve setje besteld.
Het is wel een klusje, maar ben toch benieuwd wat de sound doet met de nieuwe bezetting;
philips Jan 5687wb USA en electro harmonix 6922EH Russia.
zin of onzin? betere alternatieven?
Bedankt !


mediator

Ja na zo'n periode zeker zin. Buizen slijten naar gelang je gebruik. Hoe lang ze mee gaan hangt af van hoe ze worden ingezet en belast maar 10 tot 15 jaar lijkt mij lang. Mijn buizen halen dat niet. Aan de andere kant als het nog goed klinkt en je vindt dat straks ook na een buizenwissel dan zijn ze niet versleten. Let wel dat je de nieuwe buizen even de tijd geeft. Volgens de meesten 50-100 uur.

Wat je mooi vindt is persoonlijk en hangt ook van het ontwerp af. De mooiste 6922 ofwel E88cc vind ik de NOS Tesla E88cc. Met die 5687 buis heb ik helaas geen ervaring.

Sommigen als ik zweren bij NOS buizen, anderen zijn zeer content met buizen die tegenwoordig gemaakt worden. Gewoon wat ervaring opdoen en je weet hoe de vlag voor jou op het schip hangt.

Bazz1968

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens proberen wat mn reserve setje doet qua sound.
Ik weet dan ook wat er nu inzit.  ;D