• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Verbijsterende ervaring met luidsprekerkabel

Gestart door Francois1968, 28 mei 2022, 09:22:15

Vorige topic - Volgende topic

mediator


groovy.

Als je die kabel koopt dan heb je de beste set ter wereld ;D
Lang geleden hoorde ik een duidelijk verschil tussen een v/d Hul en een prefer interlink tijdens een vergelijk die ik deed samen met Space ook hier lid. Ik weet helaas niet meer welke kabel dat was.
In to each life some rain must fall.

Hoodman

Citaat van: mediator op 14 juni 2022, 09:56:48Ik denk dat hij een beetje schrikt van de prijs. Maar kijk hier eens naar:

https://artsexcellence.com/crystalconnect-da-vinci-speak.html


:P  ik heb kabels die er erg op lijken, met dunnere, maar wel meer draden, precies het zelfde gedraaid en elk geleidertje apart afgeschermd, AliExpress 6 tientjes geloof ik met rhodium carbon pluggen. En doen het geweldig 8)

Space

Citaat van: groovy. op 14 juni 2022, 10:30:13Als je die kabel koopt dan heb je de beste set ter wereld ;D
Lang geleden hoorde ik een duidelijk verschil tussen een v/d Hul en een prefer interlink tijdens een vergelijk die ik deed samen met Space ook hier lid. Ik weet helaas niet meer welke kabel dat was.

Hey Groovy,

Dat weet ik helaas ook niet meer, ik zelf ga niet voor astronomisch dure kabels en heb voornamelijk van den Hul tegenwoordig voor de analoge verbindingen. Voor digitale verbindingen vindt ik het zelfs nog minder zinvol om dure kabels te gebruiken en voor mijn luidsprekers gebruik ik ook de magnum.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Heintje

In de laatste 15 jaar heb ik al veel uitgeprobeerd met luidsprekerkabels, maar ik kom telkens weer terug uit op Naim NACA5. Neutraal en detailrijk genoeg.

mediator

Het hoeft niet altijd heel duur te zijn om goed te zijn. Mijn stroomkabels kosten afhankelijk van de lengte 130 tot 150 euro nieuw. Koop je ze tweedehands dan ben je nog goedkoper uit. Vaak net iets boven de helft van de nieuwprijs.

groovy.

Citaat van: Space op 11 juli 2022, 10:54:38
Citaat van: groovy. op 14 juni 2022, 10:30:13Als je die kabel koopt dan heb je de beste set ter wereld ;D
Lang geleden hoorde ik een duidelijk verschil tussen een v/d Hul en een prefer interlink tijdens een vergelijk die ik deed samen met Space ook hier lid. Ik weet helaas niet meer welke kabel dat was.

Hey Groovy,
Maakt niets uit,ik geniet ook met v/d hull en van Damme interlinks

Dat weet ik helaas ook niet meer, ik zelf ga niet voor astronomisch dure kabels en heb voornamelijk van den Hul tegenwoordig voor de analoge verbindingen. Voor digitale verbindingen vindt ik het zelfs nog minder zinvol om dure kabels te gebruiken en voor mijn luidsprekers gebruik ik ook de magnum.
In to each life some rain must fall.

Francois1968

Citaat van: mediator op 14 juni 2022, 09:56:48Ik denk dat hij een beetje schrikt van de prijs. Maar kijk hier eens naar:

https://artsexcellence.com/crystalconnect-da-vinci-speak.html



Nou nee, schrik er zeker niet van. Daarvoor loop ik net een ietsje te lang mee in de wereld van audio.
 
Rega Aethos, Crystal Cable Arabesque Mini, Rel Stampede, Rega Planar 8, Dual 704, Rega Aria MK 3, Meridian 588, Marantz 30N, Oppo BDP-83, bluesound node n130, Rega DAC-R, Humax IHDR-5200C, Dali IO-4, Beyer Dynamic DT 531