• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Advies gevraagd

Gestart door BramK76, 10 augustus 2022, 13:37:50

Vorige topic - Volgende topic

BramK76

10 augustus 2022, 13:37:50 Laatste wijziging: 10 augustus 2022, 14:20:15 door BramK76
Hallo muziekliefhebber,

Ik kan van een collega overnemen 2 Triangle Esprit Antal EZ Speakers in combinatie met een Rotel RA-12 Receiver.

Is dit een goede combinatie? En wat zou een redelijke prijs zijn? (beide zijn nog in zeer goede staat)

Enorm bedankt voor je advies!

Groeten,

Bram

schuit

die speakers zien er best goed uit, zijn bij stassen zo 1200 per stuk wat ik zo zie.

bij elkaar kan de set toch zeker 1200-1600 waard zijn wellicht aan de bovenkant daarvan als alles netjes is en niet te oud.

speakers hebben best aardige opbrengst maar als je een grote kamer hebt zou de versterker wat weinig vermogen kunnen hebben. ik zie zo 123 niet echt gekke dingen, lijkt redelijk goed spul.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

RJVR

10 augustus 2022, 22:37:35 #2 Laatste wijziging: 10 augustus 2022, 22:40:30 door RJVR
De meningen zijn verdeeld alleen ik heb nooit veel verschil tussen versterkers kunnen bemerken als deze binnen hun specificaties werken.

Rotel maakt goede versterkers en 60 echte watts zou meer dan voldoende moeten zijn om luid te spelen, je zou dit ook kunnen uitrekenen met de gevoeligheid van de luidsprekers. Inderdaad, bij een grote kamer en hoog volume zou wat meer marge gewenst kunnen zijn.

De Triangle luidsprekers zouden meer vermogen aankunnen maar de vraag is of je dit ooit gaat gebruiken. Zijn wel mooie luidsprekers verder van wat ik er van gehoord heb.

Ik zou gewoon gaan luisteren en eventueel een versterker lenen om te kijken of dat veel uitmaakt.
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Theo van Wermeskerken

Als je uitsluitend let op het geluid dat via een versterker geproduceerd wordt heb je wel gelijk.
De verschillen zitten echter in het beeld dat geproduceerd wordt en dan gaat het weer niet om de klank maar om de afeelding in de ruimte.
Zeg maar de plaatsing en de ruimtelijkheid en dus feitelijk precies wat de definitie van stereo is.
Als er gewoon twee speakers spelen is dat nog geen stereo.
E.e.a. wordt in versterkers voor een belangrijk deel bepaald door de hoeveelheid toegepaste tegenkoppeling.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

BramK76

Hallo allen,

Bedankt voor jullie input, fijn!

Groeten,

Bram

Jan66

Ik heb in 2013 de Triangle Comete 30th Anniversary uit de Esprit serie voor 365 euro tweedehands gekocht. Dit was een boekenplank luidspreker.