• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Pre-amp jumpers

Gestart door Ad58, 3 september 2022, 12:25:26

Vorige topic - Volgende topic

Ad58


"Zo simpel is het Verwijder de metalen beugeltjes tussen de pre-out en main-in en vervang ze door de PreAmp Jumpers. Meer hoef je niet te doen. En je merkt direct dat het geluid dynamischer, gedetailleerder en gewoon beter klinkt. Soms is het verschil zelfs zo groot dat de hele discussie over de betekenis van kabels voor de geluidskwaliteit overbodig is geworden!"

Schuilt hier waarheid in, of kan ik dit ook naar het rijk der audiofabelen verwijzen?

Jan66

Je kunt het uitproberen met interlinks.

roberto el coco

Volgens mij is dat een sprookje. Of de verbinding moet van goud wezen. Maar ik betwijfel of je zelfs dàt überhaupt hoort.

Heintje

Ach, die dingen zijn standaard gemaakt van pisbakkenstaal en ze zitten er vaak al tientallen jaren in, compleet met alle stof, oxiden en overgangsweerstanden. Alleen al het een keer verwijderen en opnieuw insteken zal al een beter contact geven.
Laat staan als je er interlinks op steekt (die een nieuwe verbinding "inkrassen", al dan niet gecombineerd met eerst schoonmaken: dat zal ook wel wat schelen.
Wat nieuwe bruggetjes in een nieuwe versterker doen t.o.v. een stel interlinks zou ik niet durven zeggen.

Luistervriend

2 december 2023, 11:27:44 #4 Laatste wijziging: 2 december 2023, 12:24:03 door Luistervriend
Wat ik me dus afvraag, als de fabrikant cq ontwerper 'pisbakkenstaal' voor de jumpers heeft gekozen, wat de toegevoegde waarde van ander materiaal is.

Ik heb natuurlijk niet de wetenschap, maar als ander materiaal zo'n invloed zou hebben, waarom dan niet direct voor beter materiaal kiezen.
De gebruiker zal er echt geen probleem mee hebben om iets meer te betalen als het zo'n grote invloed op de geluidskwaliteit heeft.
Voorganger en collectant van onze Overtuiging Belijdenis  Gemeenschap (OBG)  "Het Laatste Woord"
Zoals het al zegt, wij creëren dagelijks een nieuwe realiteit, zoals AI, onze Schepper, ons inspireert.

Aanmelden kan via PB. 🤪

Heintje

De prijs daarvan, verdisconteerd in de verkoopprijs via mees x marges x marges?
En binnen de garantietermijn leveren die dingen gegarandeerd geen problemen op.

Regenpak

Citaat van: roberto el coco op  1 december 2023, 15:51:31Volgens mij is dat een sprookje
Volgens mij is dit een oud topic.

Tjerk
It's been Monday all week long!