• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Microseiki BL51 custom made met 12 inch Jelco arm

Gestart door Niemand, 5 oktober 2022, 11:04:39

Vorige topic - Volgende topic

Niemand

eerst wat anders :
de foto's lukt nu nog niet om te plaatsen die houden jullie tegoed .
Peter Grf2 voormalig forumlid hier ,heeft speciaal voor mij een goed Microseiki Bl51 helemaal gesloopt .
Daarna is hij een nieuw onderkomen gaan maken voor de motor apart en het loopwerk met armboard apart en de voeding,
juist ja ook apart .
Dit is erg mooi gelukt en voorkomt ook mede eventuele resonanties en brom uit respectievelijk  de motor en de voeding .
De Jelco arm moest wat aan gebeuren (understatement) en er moest een gewicht gemaakt worden .
Dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen ,waarvoor ook weer mijn complimenten en dank aan Peter.
Deze draaier staat nu eigenlijk als de beste die ik hier heb,
aangesloten op de hoofdset ,waar ik eerst de BL91 en de SL5 had aangesloten .
Hetgeen betekent dat de BL91 nu in de andere set terecht is gekomen bij de tv ,mede wegens ruimtegebrek in de hoofdset .
Dat geldt ook voor de SL5 maar die staat in de 2e set bij de ThvW Bocama ook daar kon de Bl91 niet meer bij wegens de grootte .
De TD 125MKII  LB is helemaal weg gezet daar ik die (voorlopig)niet meer gebruik .
Daar wil ik eventueel wel afstand van doen zonder arm.
Het feit dat ik deze totale switch heb gemaakt toont wel aan hoe tevreden ik ben over de door Peter gemaakte Custom MS BL51 .
Deze draait op zijn eigen goed regelbare  manier zijn erg mooie rondjes mede dankzij de arm en het element de inmiddels al eens genoemde ATvlm95 Shibata .
Deze combi met Jelco 12 inch is echt een fijne match ,waarbij de naaldkracht op de maximaal aanbevolen 2,2gr staat .
Ook hier geldt dat de plaatsing qua ruimtelijkheid  en de  klank erg mooi is .
In ieder geval mijn smaak .
Ik ben nu (hoop ik) wel klaar met alle sets , mogelijk in de hobbykamer nog wat kleine dingen doen en dan is het wel klaar .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

groovy.

Gefeliciteerd, dat lijkt mij een mooie aanwinst.
In to each life some rain must fall.

Duclaasie


Nicolas

Gebruik je de originele BL51 motor en zoja, is die nog stil? Want dat is wel een zwak punt van de BL51.

Ik ben vooral benieuwd naar de foto's. Houten plint of ander materiaal?
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Citaat van: Nicolas op  5 oktober 2022, 14:31:28Gebruik je de originele BL51 motor en zoja, is die nog stil? Want dat is wel een zwak punt van de BL51.

Ik ben vooral benieuwd naar de foto's. Houten plint of ander materiaal?
Ja nadat de bronzen lagers zijn vervangen gedraaid door een ex collega van hem en een reserve .

en vernieuwde ophangrubbers.
Soort materiaal houtvezel  oid met ook laagjes dempend materiaal er in .
Foto's volgen nog zodra ik die  van mijn mobiel af krijg op de laptop .
even weer kijken hoe dat gaat .
geduld ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

WanFie

Citaat van: Niemand op  5 oktober 2022, 15:54:10Foto's volgen nog zodra ik die  van mijn mobiel af krijg op de laptop .
even weer kijken hoe dat gaat .
geduld ;)

Gewoon als mailtje met bijlage naar je zelf sturen. Op de PC ontvang je dat mailtje en je hebt de foto's bij de hand. Geen kabeltjes of cloud gedoe.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Nicolas

Citaat van: Niemand op  5 oktober 2022, 15:54:10
Citaat van: Nicolas op  5 oktober 2022, 14:31:28Gebruik je de originele BL51 motor en zoja, is die nog stil? Want dat is wel een zwak punt van de BL51.

Ik ben vooral benieuwd naar de foto's. Houten plint of ander materiaal?
Ja nadat de bronzen lagers zijn vervangen gedraaid door een ex collega van hem en een reserve .

en vernieuwde ophangrubbers.
Soort materiaal houtvezel  oid met ook laagjes dempend materiaal er in .
Foto's volgen nog zodra ik die  van mijn mobiel af krijg op de laptop .
even weer kijken hoe dat gaat .
geduld ;)

Dan zal de motor wel weer top zijn. Heb je enig idee hoe hij hem geopend heeft? Want dat was niet evident bij dat modelletje motor. Er zitten niet bepaald schroefjes in. :)
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

demonteren van de motor dat was alleen bij de serie van 1980 en eerder mogelijk en die heb ik .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Nicolas

Ah dan had ik een latere want die motor kreeg je alleen met geweld open.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Alex

ik had zelf ook ooit een BL-51, en idd de motor was akoestisch hoorbaar, reden voor mij om toendertijd hem weer van de hand te doen.

ben  benieuwd naar de looks....
*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
Kenwood L-1000c/L1000m
KEF R105/3
Sony DVP-9000es
Sony CDP-920Q
Sonos Connect & RDAC
Apple Airport Expres
Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

Nicolas

Idem hier, ik had ook de latere motor en brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrttttttt...Jammer van zo'n prachtige speler. De motor van mijn Solid 1 loopwerk is gelukkig wel stil.

Dat gezegd zijnde, ik ben enorm benieuwd hoe het er nu uitziet bij Walter!
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Niemand

18 oktober 2022, 15:46:12 #14 Laatste wijziging: 18 oktober 2022, 15:57:59 door Niemand

hier op de totaalfoto van de set zie je links de voedingskast met schakelaar van de microseiki custom BL51 .
Intussen heb ik voldoende gedraaid ermee om een goed oordeel te kunnen geven over met name de draaiert .
Daar kan ik kort over zijn.
 Perfekt is de enig juiste stelling de weergave is weergaloos goed bromvrij etc .
Muzikaliteit en ruimtelijke plaatsing is even goed  als de cd 204's .
In ieder geval past wederom een groot compliment aan Peter wat die voor mij gemaakt heeft .
Een lagerrevisie van de motor hoorde daar ook bij .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden