• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wie kent een goede bluetooth receiver/transmitter ?

Gestart door jolegrand, 14 oktober 2022, 21:17:52

Vorige topic - Volgende topic

jolegrand

Hi guys,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede bluetoothreceiver/transmitter....
Keuze zat op internet, DrPhone,Mii,Logitech,Marmitek enz....
Allen goedkoop,van 10 tot 60 €
Ik heb er twee besteld van 40 en 50 €.
Te goedkoop wilde ik ook niet gaan.
Gekeken dat het de 5.0 versie was,ondersteunen van aptxHD enz....
Wat was ik ontgoocheld toen ik die klank hoorde....
Een doffe klank kwam eruit.Allen retour gestuurd.
Ik gebruik die om spotify op mijn samsung smarthphone te verbinden met een oudere versterker.
Is dit normaal of ligt het aan die toestellen zelf?
Een derde exemplaar durf ik niet meer kopen , of zijn er toch betere toestellen?
Alvast bedankt voor de reactie !!!
Jo

RJVR

14 oktober 2022, 21:23:18 #1 Laatste wijziging: 14 oktober 2022, 21:34:56 door RJVR
Het is wel van belang dat beide apparaten Aptx ondersteunen, veel Samsung smartphones doen dat niet, welk type heb je ? Stream hier via AptX en dat klinkt meer dan prima, heb speciaal een smartphone gekocht welke AptX heeft.

Je zou in plaats van bluetooth een streamer kunnen gebruiken die Spotify heeft via WiFi.
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

superge

Je kunt ook eens kijken naar een streamer zoals een Chromecast Audio of een Sonos Connect. Dan ben je van dat bluetooth af en fungeert je telefoon alleen nog als afstandsbediening.

jolegrand

Citaat van: superge op 14 oktober 2022, 21:25:41Je kunt ook eens kijken naar een streamer zoals een Chromecast Audio of een Sonos Connect. Dan ben je van dat bluetooth af en fungeert je telefoon alleen nog als afstandsbediening.

 :-\ Mijn versterker heeft geen usb noch hdmi ingang........

Tom!

Chromecast kun je in elke versterker inpluggen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

superge

Citaat van: jolegrand op 14 oktober 2022, 21:41:06
Citaat van: superge op 14 oktober 2022, 21:25:41Je kunt ook eens kijken naar een streamer zoals een Chromecast Audio of een Sonos Connect. Dan ben je van dat bluetooth af en fungeert je telefoon alleen nog als afstandsbediening.

 :-\ Mijn versterker heeft geen usb noch hdmi ingang........

Dan heb je een streamer nodig met een analoge output. Chromecast Audio, Sonos, Bluesound, de keuze is reuze. Van enkele tientjes tot vele duzenden.


jolegrand

 ??? Oei : Argon Audio Solo
249 euro | www.argonaudio.com

Ik vrees dat ik er met mijn spaarcentjes niet geraak...
En dit is dan nog de goedkoopste !

superge

Een Sonos Connect van de eerste generatie kost op Marktplaats rond de 75 euro.
Je hebt bij al die streaming oplossingen trouwens wel een betaald Spotify abonnement nodig, voor Bluetooth oplossingen geldt dat niet.

Heintje


jolegrand


Duclaasie


Sytse Fliege

Vast vintage.

Althans, ik heb ook wel eens naar een goede oplossing gekeken om vintage versterkers op deze manier te moderniseren, maar de juiste oplossing ben ik nog niet tegen aan gebotst.

Ach, kikker toch op!

superge

Een Chromecast en een Chromecast Audio zijn twee verschillende dingen.

Een Chromecast heeft hdmi out, ee Chromecast Audio heeft analoge en optisch digitale audio out.

Als je een Chromecast hebt kun je er een hdmi audio extractor aan knopen en dan heb je ook audio out.

Tom!

Een Chromecast Audio heeft een 3.5 mm jack-aansluiting. Kabeltje van jack naar tulp en je bent er. Lukt alleen niet als je versterker DIN-aansluitingen heeft, dan heb je een DIN-verloopkabel nodig. Wat hebben we nog meer voor smaken in de versterkerwereld, PA-versterker met een gebalanceerde aansluiting?
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger