• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Nieuwe Technics SL-1200GR met armlift problemen

Gestart door AkTeVoX, 22 oktober 2022, 18:06:41

Vorige topic - Volgende topic

AkTeVoX

22 oktober 2022, 18:06:41 Laatste wijziging: 23 oktober 2022, 11:36:08 door AkTeVoX
Gisteren met grote trots mijn nieuwe Technics SL1200GR in ontvangst mogen nemen. Echter was de vreugde van korte duur na het opleggen van de eertse plaat. Bij het dalen van de arm met de lift maakt de arm vreemde bewegingen van links naar rechts. Bij mijn vorige MK2 draaitafel zakte de arm heel smooth. Herkend iemand dit?

YT filmpje : https://www.youtube.com/watch?v=5AGGf5jqe9s&ab_channel=FrankOsseel

Set 1: Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1200GR - Audiolab 6000CDT - Qobuz - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Audioquest - QED
Set 2: Yamaha A-S701 - Technics SL1210MK7 - BS Node 2i - Quadral Montan MK IV.

Duclaasie

Niets zelf aan doen en gewoon gebruik maken van de garantie.

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Heintje

x3, want je ziet de hele armlift ook zijwaarts bewegen als je het hendeltje bedient, het hoort alléén verticaal te bewegen.

AkTeVoX

24 oktober 2022, 19:23:43 #4 Laatste wijziging: 24 oktober 2022, 19:39:11 door AkTeVoX
Vandaag de dealer gemaild over het lift probleem van mijn GR. Hij heeft het filmpje onmiddellijk doorgestuurd naar technics en is momenteel wachtende op feedback.

Ook is me opgevallen als de armlift omhoog staat, men het hendeltje van links naar rechts kan bewegen met als gevolg dat dat het boogje van de lift zich dan heel vreemd gaat gedragen. Zie onderstaande YT filmpjes.

https://youtu.be/KcVQx0M9tmY
https://youtu.be/m3vpt13gWcM
Set 1: Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1200GR - Audiolab 6000CDT - Qobuz - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Audioquest - QED
Set 2: Yamaha A-S701 - Technics SL1210MK7 - BS Node 2i - Quadral Montan MK IV.

AkTeVoX

28 oktober 2022, 16:04:18 #5 Laatste wijziging: 28 oktober 2022, 16:05:51 door AkTeVoX
Vandaag de SL1210GR probleemloos omgeruild voor een nieuw exemplaar.
De lift van deze werkt flawless.  ;)
Met het nieuwe Audio Technica VM540ML elementje klinkt deze vinylvreter heerlijk.


Groet
Frank
Set 1: Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1200GR - Audiolab 6000CDT - Qobuz - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Audioquest - QED
Set 2: Yamaha A-S701 - Technics SL1210MK7 - BS Node 2i - Quadral Montan MK IV.

Nicolas

Mooi zo! Als je nieuw koopt, moet je ook gewoon gebruik maken van de garantie bij zo'n problemen.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Rubble

Mooi dat het opgelost is.

Ik weet niet wat er met het 'nieuwe' Technics en armliften is, dat gaat niet erg goed. Het internet staat er vol mee.

Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe SL-1500C gekocht waarvan de armlift niet omhoog bleef staan. Die is retour gegaan en heb ter plekke een SL-1200 Mk6 gekocht, nog een échte Technics van voor de productie stop. Op Steve Hoffman.tv een heel topic over de armlift van de M7L/Mk7 tafel. Ik ben (nu nog) huiverig(er) geworden een SL-1200GR te kopen. Als ik het al doe dan ga ik dat in een winkel doen waar ik zelf de armlift kan controlreren. Gek genoeg is de armlift voor mij best bepalend voor de quality feel van een draaitafel.

Maar mooie tafel en veel plezier ermee. Ben benieuwd of er ook 1 naast mijn Mk6 kan komen te staan. 
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield