• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Qobuz gedoe

Gestart door Buell, 27 oktober 2022, 22:24:23

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Kars

Een trucje kan zijn een andere DNS te gebruiken dan die van je ISP
https://developers.google.com/speed/public-dns

Hier menen sommige dat het helpt (deels erg gedateerd): https://forums.whathifi.com/threads/qobuz-buffering-problems-anyone-else.122865/

Heb je nog de mogelijkheid om in de Qobuz app een buffer te vergroten?

Space

29 oktober 2022, 17:32:44 #31 Laatste wijziging: 29 oktober 2022, 17:37:18 door Space
Citaat van: Vincent Kars op 29 oktober 2022, 12:23:00
Citaat van: Space op 28 oktober 2022, 22:11:08een apparte switch zorgt er gewoon voor dat de processor van het modem minder belast wordt

Een modem verzorgt de verbinding tussen het eigen netwerk en je ISP.
Mij ontgaat het waarom er ineens minder "werk" zou zijn als je een switch in je netwerk opneemt.
Dat heeft geen invloed op het dataverkeer van buiten naar binnen en visa versa.
Kun je dat toelichten?

afhankelijk van het modem kan dit soms helpen, het modem hoeft zich dan alleen bezig te houden met de verbinding tussen internet en netwerk en alle switching naar de juiste apparaten wordt verder verwerkt door een aparte switch soms wil dat helpen maar dat hoeft natuurlijk niet, Net zoals mijn andere ideeen was dit één van de punten waar men naar kon kijken maar dat was kennelijk al gebeurt.

Ik zelf gebruik altijd een aparte switch, de isp's proberen hun modems zo goedkoop mogelijk te houden dus een beetje serieuze switch kan het onderling verkeer altijd beter regelen dan dat spul in zo'n modem imo.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Buell

Citaat van: Vincent Kars op 29 oktober 2022, 16:32:30Een trucje kan zijn een andere DNS te gebruiken dan die van je ISP
https://developers.google.com/speed/public-dns

Hier menen sommige dat het helpt (deels erg gedateerd): https://forums.whathifi.com/threads/qobuz-buffering-problems-anyone-else.122865/

Heb je nog de mogelijkheid om in de Qobuz app een buffer te vergroten?

Bedankt voor het meedenken. Ik ga ermee aan de slag.
Buffer vergroten,  zou een mooie zijn.
Ga ik onderzoeken.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Vincent Kars

Citaat van: Space op 29 oktober 2022, 17:32:44het modem hoeft zich dan alleen bezig te houden met de verbinding tussen internet en netwerk en alle switching naar de juiste apparaten wordt verder verwerkt door een aparte switch

Dan hebt je het niet over een modem maar over een router.

Space

Citaat van: Vincent Kars op 29 oktober 2022, 19:05:02
Citaat van: Space op 29 oktober 2022, 17:32:44het modem hoeft zich dan alleen bezig te houden met de verbinding tussen internet en netwerk en alle switching naar de juiste apparaten wordt verder verwerkt door een aparte switch

Dan hebt je het niet over een modem maar over een router.

Bij de meeste ISP's zit dat tegenwoordig in tegenstelling tot vroeger in één apparaat.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

AntiAudioKwakzalverij

29 oktober 2022, 19:58:22 #35 Laatste wijziging: 29 oktober 2022, 20:05:18 door Mmuetst
De hele discussie heeft mijn inziens geen toegevoegde waarde, we gaan eerst maar eens een analyse maken en dan kijken hoe we het probleem kunnen oplossen. Hoe was het ook al weer...oh ja....meten = weten. Als @Buell tijd heeft gaan we rustig dit probleem tackelen.

Mocht in de tussentijd iemand weten wat de FQDN naam is van de Qobuz servers waarvan gestreamd wordt of een IP adres weet? Die info is zeer welkom om zometeen te troubleshooten.

Heintje

Ik hoop dat Buell zijn probleem snel wordt opgelost.
Omdat het een capaciteitsprobleem onwaarschijnlijk is (ook HiRes audio vereist bijzonder weinig bandbreedte, maar wel een betrouwbare verbinding) denk ik ook dat het in routing of betrouwbaarheid van de netwerkverbinding is, waarschijnlijk ergens in het huis van Buell zelf.

Voor zover dat relevant en van hulp kan zijn: ik stream in de praktijk nagenoeg alles wat ik beluister vanaf Qobuz, zit bij Ziggo (440/20 Mb/s gemeten) en heb geen probleem met het streamen van wat voor muziek dan ook van Qobuz.
En mijn netwerk is behoorlijk spaghetti van Ziggo Modemrouter, kabels, bridges en een accesspoint.
Het enige wat ik niet gebruik zijn de vier Ziggo Pods, omdat ik daarvan het sluipverbruik te hoog vind (0,5A per stuk, 7 x 24 uur).

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Heintje op 29 oktober 2022, 21:55:26Ik hoop dat Buell zijn probleem snel wordt opgelost.
Omdat het een capaciteitsprobleem onwaarschijnlijk is (ook HiRes audio vereist bijzonder weinig bandbreedte, maar wel een betrouwbare verbinding) denk ik ook dat het in routing of betrouwbaarheid van de netwerkverbinding is, waarschijnlijk ergens in het huis van Buell zelf.

Voor zover dat relevant en van hulp kan zijn: ik stream in de praktijk nagenoeg alles wat ik beluister vanaf Qobuz, zit bij Ziggo (440/20 Mb/s gemeten) en heb geen probleem met het streamen van wat voor muziek dan ook van Qobuz.
En mijn netwerk is behoorlijk spaghetti van Ziggo Modemrouter, kabels, bridges en een accesspoint.
Het enige wat ik niet gebruik zijn de vier Ziggo Pods, omdat ik daarvan het sluipverbruik te hoog vind (0,5A per stuk, 7 x 24 uur).
Weet je welk type router/modem je hebt van Ziggo?
En dank voor het meedenken.

AntiAudioKwakzalverij

Antwoord op mijn eigen vraag:
Deze website laat alle sub domeinen zien. Zo te zien gebruikt Qobuz AWS als onderliggende platform (AWS is de cloud dienst van Amazone).


Heintje

Citaat van: Mmuetst op 29 oktober 2022, 22:16:25
Citaat van: Heintje op 29 oktober 2022, 21:55:26Ik hoop dat Buell zijn probleem snel wordt opgelost.
Omdat het een capaciteitsprobleem onwaarschijnlijk is (ook HiRes audio vereist bijzonder weinig bandbreedte, maar wel een betrouwbare verbinding) denk ik ook dat het in routing of betrouwbaarheid van de netwerkverbinding is, waarschijnlijk ergens in het huis van Buell zelf.

Voor zover dat relevant en van hulp kan zijn: ik stream in de praktijk nagenoeg alles wat ik beluister vanaf Qobuz, zit bij Ziggo (440/20 Mb/s gemeten) en heb geen probleem met het streamen van wat voor muziek dan ook van Qobuz.
En mijn netwerk is behoorlijk spaghetti van Ziggo Modemrouter, kabels, bridges en een accesspoint.
Het enige wat ik niet gebruik zijn de vier Ziggo Pods, omdat ik daarvan het sluipverbruik te hoog vind (0,5A per stuk, 7 x 24 uur).
Weet je welk type router/modem je hebt van Ziggo?
En dank voor het meedenken.
Zo'n witte staande Ziggo Connect.

Regenpak

Citaat van: Heintje op 30 oktober 2022, 13:53:41Zo'n witte staande Ziggo Connect.
Dat is een Compal box. Ik heb jarenlang zo'n kreng gehad met allerlei problemen. Van Sicko heb ik drie nieuwe Compal modems gekregen en die hadden allemaal uitval. Na heeeeeel lang aandringen hebben ze een Ubee modem geleverd (een zwarte) en die speelt al anderhalf jaar ofzo zonder één enkel probleem. Dit naar aanleiding van allerlei berichten op het Sicko forum.

Moet er wel bijzeggen dat ik beide typen modems in bridge modus gebruik(te) dus er lopen helemaal geen services van Sicko via het modem behalve telefonie. Maar dat gaat via een heel ander systeem (SIP). Router is een vrij bejaarde WRT54 maar die bleek onschuldig. Er draait DD-WRT op, een van de laatste versies.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Sytse Fliege

Als ik dit zo zie denk ik dat je niet verder meer hoeft te zoeken; https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/
Ach, kikker toch op!

Space

Citaat van: Sytse Fliege op 30 oktober 2022, 16:58:45Als ik dit zo zie denk ik dat je niet verder meer hoeft te zoeken; https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/

lijkt me uitgemaakte zaak als het inderdaad dit modem is.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

minplus

Kun je daar ook op 0 sterren kiezen? Zo niet dan is dit beeld nog veel te gunstig.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Heb helaas ook dit modem. Wel jammer dat Ziggo geen energie zuinige modem levert. Persoonlijk heb ik geen klachten maar ben ook geen zware gebruiker. In het verleden, zakelijk bij een klant van ons een hoop gedonder gehad met Ziggo. Klant had eerst een Cisco, maar deze moest vervangen worden door een Hitron modem. Deze stond in bridge mode, maar als we via de firewall te veel sessies werden opgezet via IPSec VPN to VPN verbinding liep het ding helemaal vast. Het koste heel wat uren aan de telefoon voordat ik een medewerker van Ziggo aan de lijn kreeg die mij heel leuk vertelde dat het een bekend probleem was. Uiteindelijk werd het opgelost met een firmware update. Maar de klant heeft toch een dikke maand met deze ellende gezeten. Maar ach over zakelijk KPN kan ik ook een boekje open doen  ;D