• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Modificatie Luxman C02

Gestart door Henri1, 13 november 2022, 12:49:31

Vorige topic - Volgende topic

Henri1

Is er iemand die ervaring heeft met het ombouwen van een Luxman voorversterker ?

Een gemotoriseerde volume potentiometer zou toch o zo handig zijn.
Liefst dan ook te bedienen met een App op smartphone of tablet.

P>>S: Weet er iemand of KT88 nog actief is op dit forum, ik had daar vroeger regelmatig contract mee maar kan niets vinden dat recent is.
Luxman C-02
Luxman M-02
Sony ES CD player
Marantz NA6006
B&W Matrix 802 S3

morph

Citaat van: Henri1 op 13 november 2022, 12:49:31P>>S: Weet er iemand of KT88 nog actief is op dit forum, ik had daar vroeger regelmatig contract mee maar kan niets vinden dat recent is.
Helaas is KT88 ruim een jaar geleden overleden.

morph

Citaat van: Henri1 op 13 november 2022, 12:49:31Is er iemand die ervaring heeft met het ombouwen van een Luxman voorversterker ?
Personen met zulke kennis zijn hier op het forum wel (on)regelmatig aanwezig.

Henri1

Citaat van: morph op 13 november 2022, 13:08:27
Citaat van: Henri1 op 13 november 2022, 12:49:31P>>S: Weet er iemand of KT88 nog actief is op dit forum, ik had daar vroeger regelmatig contract mee maar kan niets vinden dat recent is.
Helaas is KT88 ruim een jaar geleden overleden.

Oei, wat erg.
Is er een overlijdensbericht van ?
Luxman C-02
Luxman M-02
Sony ES CD player
Marantz NA6006
B&W Matrix 802 S3

Mmuetst

Vind je het niet zonde om zo'n klassieker om te bouwen? Ik zou persoonlijk de versterker orgineel laten en er een aparte volume regelaar voorzetten of de volume regelen via je streamer indien mogelijk.

Henri1

Citaat van: Mmuetst op 13 november 2022, 17:02:55Vind je het niet zonde om zo'n klassieker om te bouwen? Ik zou persoonlijk de versterker orgineel laten en er een aparte volume regelaar voorzetten of de volume regelen via je streamer indien mogelijk.

ALs er een gemotoriseerde 100K stereo Alps potentiometer in past met wat stuurelektronica doe je op zich niet verkeerds.
De originele potentiometer is een niet gemotoriseerde Alps.
Luxman C-02
Luxman M-02
Sony ES CD player
Marantz NA6006
B&W Matrix 802 S3

RJVR

13 november 2022, 19:50:24 #7 Laatste wijziging: 13 november 2022, 20:07:54 door RJVR
Er zijn kant en klare kits te koop op eBay, wou zelf ook al eens kijken of dat mogelijk is. Het is wel een behoorlijk geknutsel en je moet ergens stroom van aftappen. Je moet ook ergens het IR oog zien te verstoppen op een nette manier.

https://www.ebay.nl/itm/133927438179

Deze werkt op Netspanning trouwens.

https://www.audiophonics.fr/en/preamp-module/motorized-volume-control-board-50k-p-15006.html
Nad D3020
B&W Dm 2a
Argon audio dab+

Henri1

Om het modificeren in het toestel te vermijden.

Is het niet mogelijk om tussen de voorversterker en de eindversterker een aparte "volumeregeling" toe te voegen?
Dus een behuizing met ingebouwd een goede gemotoriseerde potentiometer met indien mogelijk electronica.
Eventueel voorzien van een cinch in- en een cinch uitgang.

Zo kan je de potmeter van de voorversterker wat hoger zetten en het volume verminderen met de potmeter van het extra kastje.

Of is dat echt not done ?

Graag jullie meningen.
Luxman C-02
Luxman M-02
Sony ES CD player
Marantz NA6006
B&W Matrix 802 S3

Heintje

Ja, dat kan en die apparaten bestaan al heel lang, zowel normaal HiFi uitvoering (ik gebruikte daar vroeger een Sansui Remote RS-7 apparaat voor en dat had toen geen gehoormatige nadelen met de installaties van toen) als in High End uitvoering.

https://picclick.co.uk/Sansui-RS-7-Remote-Controller-System-Receiver-Japan-No-303975805254.html