• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

NAD 6100-kennis gezocht

Gestart door DTdH, 16 november 2022, 10:04:50

Vorige topic - Volgende topic

DTdH

In de NAD 6100 die ik als niet-werkend voor Eu 30,00 heb gekocht, was geen snaar aanwezig. Dat leek eenvoudig: in Andijk een snaar besteld en geplaatst. Dat laatste viel niet mee, maar dat is me dankzij de tips elders op het net zonder enige demontage gelukt.
Tijdens de werkzaamheden heb ik vastgesteld hoe de koppenbrug omhoog en omlaag gebracht wordt door een complexe mechanische koppeling aan het vliegwiel.
Toen ik -zeer voldaan met mezelf- het aparaat inschakelde, hoorde ik een ratelend geluid en heb het meteen weer uitgezet.

Op de internationale fora is een poster die het apparaat goed kent, maar die geeft -naast nuttige info- geen antwoord op de vragen die ik stel en antwoorden op vragen die ik niet gesteld heb.

Zijn er mensen die de 6100 -of de 6300, die in veel opzichten hetzelfde in elkaar zit- goed kennen?

Dirk

DTdH

Met hulp van kenners op andere fora heb ik het belangrijkste gebrek weten op te lossen. Hoera!

@Moderator: dit draadje mag op slot.

Dirk