• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

NAD 50 jaar

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 27 november 2022, 17:48:04

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

27 november 2022, 17:48:04 Laatste wijziging: 27 november 2022, 17:59:55 door Mmuetst
Leuke documentaire over 50 jaar NAD

Ze hebben ook een jubileum model uitgebracht: C3050 LE

Er zullen er maar 1972 van geproduceerd worden.

Duclaasie

Dat is wel een mooi apparaat om te zien zeg!

minplus

Heeft wel wat. In messing was hij mooier geweest.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Roeivogel

Toevallig in november even kunnen beluisteren tijdens de Audio Show iEar' 2022. Speelde met Dali speakers (geen idee welk model) en dat klonk niet verkeerd, zeker gezien de ruimte waarin hij/zij stond.
ADAM ARTist 5 / B&W DM2A + DM4 + DM100i / Dual 721 / Eltax Linear Response 10.5 / Onkyo A-809 / TvW CD104 / Schiit Bifrost 2 / Schiit Magni 3 / Schiit Modi Multibit 2 / Sony CDP-35 / Sony CDP-XB930 / Sony MDS-JB980 / Technics S(pylac)A-600 / Technics SL-Q3 /  Thorens TD-320 Mk II

Francois1968

17 maart 2024, 09:04:32 #4 Laatste wijziging: 18 maart 2024, 09:50:17 door Francois1968
NAD..........ooit een vernieuwend merk dat voor een betaalbare prijs mid-, high end voor velen bereikbaar maakte. Eind jaren 80 kocht ik mijn eerste serieuze audio set en van dat NAD systeem heb ik tot 2005 veel plezier gehad. Verving die componenten door diverse moderne NAD en oei oei oei, wat heb ik daar spijt van gehad.......het klonk aardig, zo lang als het werkte.
Een paar jaar geleden een set uit de M-serie met behoorlijk prijzige Dali speakers beluisterd, puur uit nieuwsgierigheid. Werd er niet blij van. Geen diepte, vlak en dynamiek was ook ver te zoeken.
Ergo; voor mij is NAD letterlijk geschiedenis.
Rega Aethos, Crystal Cable Arabesque Mini, Rel Stampede, Rega Planar 8, Dual 704, Rega Aria MK 3, Meridian 588, Marantz 30N, Oppo BDP-83, bluesound node n130, Rega DAC-R, Humax IHDR-5200C, Dali IO-4, Beyer Dynamic DT 531

MYRYAD

Het merk myryad is in 1995 voortgekomen uit NAD heb ik begrepen. Twee oud NAD mensen die voor zichzelf begonnen zijn.

Niemand

Hee dat is nieuw voor mij .
Toch eens kijken alhoewel ik zeker niet zoekende ben ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

MYRYAD


Myryad:

Het was in 1995 dat Chris, Dave en Lynn Evans hun eigen high end bedrijf opstartten. In datzelfde jaar rolde de internationaal geprezen MI120 geïntegreerde versterker van de band. Chris, de technische directeur, werkte voordien bij Arcam waar hij één van de leading managers was en bij Nad waar hij vele prijzen in de wacht sleepte met zijn cd-spelers en versterkers.

DE EVANS BROTHERS
David, productieleider en kwaliteits-verantwoordelijke, werkte jaren in het verre Oosten voor Nad en staat bij Myryad in voor de zeer hoge productiekwaliteit.

De derde broer, Lynn, staat in voor het verkoop en bracht Myryad tot één van de meest succesvolle merken van audio apparatuur in Groot-Brittannië.

Niemand

Ahaa dat is een leuk weetje weer .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden