• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Skippen naar volgende song

Gestart door Robertluistert, 11 december 2022, 13:22:17

Vorige topic - Volgende topic

Robertluistert

Hoi,
Ik stream met een Elac Discovery met ingebouwde Roon software. Als muziekprovider gebruik ik Tidal en stuur het geheel aan middels een ipad. Nu gebeurt het regelmatig (zeker 1 keer per album) dat er tijdens het afspelen midden in een nummer geskipped wordt naar een een volgend nummer. Bere irritant. (First world problems, I know😘)
Waar zou de fout gezocht moeten worden? Elac streamer? Roon essential? Tidal? Misschien de ipad?? Kortom: veel variabelen. Teveel variabelen.
Wie weet raad?
Groet
Robert

Alvast dank voor het meedenken!
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

Duclaasie

Kwestie van stap voor stap uitsluiten. Treed het ook op wanneer je de Tidal App gebruikt? En Roon vanaf je telefoon? Is je netwerk verbinding stabiel? Er zijn zoveel variabelen...

Robertluistert

Tja, veel variabelen... eentje denk ik nu toch te kunnen uitsluiten. Tidal speelt de laatste 3 uur alles probleemloos af. Geen skips waar te nemen. Let wel, niet via de Elac streamer, maar via de ipad met een kabeltje naar de versterker.(stuk goedkoper ook)
Op naar de volgende variabele. Overigens wordt er door Roon gewezen naar de streamingsdienst....
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

minplus

Tsja, een beetje wat ik al jaren doe, een kabeltje van de iMac naar de versterker.
Kostte iets van een euro of twee.
En maar heerlijk spelen.  8)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Robertluistert

Je hebt gelijk. Deed dat ook een aantal jaar. Toch de overstap gemaakt naar een redelijk volwassen streamer. Maar als ik dit probleem niet getackled krijg, gaat het ding de deur weer uit. Ondanks de aanzienlijke verbetering in geluid...
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

WanFie

Hier had ik hetzelfde probleem, maar dan met een PC streamer en Audiophile UPnP Renderer. Eindeloos gezocht naar een oplossing. Wifi, kabel, bufferinstellingen. Niks hielp. En dat terwijl JRiver Media Player wél probleemloos werkte. Maar ik vond AR wél beter klinken.

Ik heb dus verder gezocht en vond een Japanse Player, namelijk TuneBrowser. Dat klinkt ook erg goed en kent de problemen met overslaan niet. Dit draait ook zoals de andere hierboven genoemde players op Windows 11.

Dat is een van de voordelen van een PC als streamer. Er is altijd andere software te vinden waarmee het wél werkt.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Robertluistert

Hmm, ik stream niet met een windows pc of laptop, dus helaas is je bijdrage niet van toepassing op mijn situatie...
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

WanFie

Citaat van: Robertluistert op 11 december 2022, 19:27:13Hmm, ik stream niet met een windows pc of laptop, dus helaas is je bijdrage niet van toepassing op mijn situatie...

Wat ik wil zeggen... ik kreeg het niet opgelost met de AR software. Misschien is er voor jouw Elac een update? In mijn geval lag het dus aan de gebruikte software. En ook die Elac werkt met software.

In mijn geval kwam het maar zelden voor, maar één keer op een avond en soms meerdere keren is best vervelend.

De diepere oorzaak ligt hier waarschijnlijk bij KPN. Maar door de langere buffertijd van JRiver en Tunebrowser wordt dat overbrugt. Misschien kun je in Roon of de software van de Elac de buffertijd naar enkele seconden zetten. Of het hele nummer laden voordat het afgespeeld wordt.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Sytse Fliege

Tunebrowser klapt er hier uit, na het indexeren van iets van net geen 52k bestanden. Jammer, ik ben nog steeds geen programma tegengekomen wat (goed) met mijn muziekbibliotheek overweg kan  :'(

Ach, kikker toch op!

WanFie

Citaat van: Sytse Fliege op 12 december 2022, 13:09:30Tunebrowser klapt er hier uit, na het indexeren van iets van net geen 52k bestanden. Jammer, ik ben nog steeds geen programma tegengekomen wat (goed) met mijn muziekbibliotheek overweg kan  :'(



Hier indexeerde TuneBrowser mijn ruim 60.000 tracks prima. Helemaal geen probleem. Maar ook JRiver deed dat prima. Mijn bestanden staan op een Synologie NAS met Minimserver.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Sytse Fliege

Ik zal eens kijken of ik de index kan deleten en dan opnieuw indexeren. Anders wellicht maar even contact opnemen met Japan. Kan natuurlijk ook aan een of ander lastig bestand op mijn systeem liggen (gewoon W10 op een zelfbouw PC met backup naar een NAS).



Ach, kikker toch op!

WanFie

Citaat van: Sytse Fliege op 12 december 2022, 17:32:21(gewoon W10 op een zelfbouw PC met backup naar een NAS).



Hier dito, maar met Windows 11.

:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Sytse Fliege

Index gevonden en gedelete, daarna opnieuw opgebouwd en krek hetzelfde. Volgende stap is kijken of ik contact kan krijgen met de ontwikkelaar.

Ach, kikker toch op!

Heintje

Citaat van: Sytse Fliege op 12 december 2022, 13:09:30Tunebrowser klapt er hier uit, na het indexeren van iets van net geen 52k bestanden. Jammer, ik ben nog steeds geen programma tegengekomen wat (goed) met mijn muziekbibliotheek overweg kan  :'(


Dat kan twee oorzaken hebben:
1. Tunebrowser / hardware / overige software "kan het niet aan"
2. er zit in je muzieklibrary ergens een bestand waarop het indexeren stukloopt. Ik heb dat ook gehad (mijn verzameling bestaat uit de verzamelde bestanden van mijzelf en enkele vrienden, in allerlei bestandsformaten) en ik ben daarachter gekomen door de indexering steeds opnieuw te starten en in de log te kijken op welk bestand hij strandt. Dat waren er héél veel, waarbij ik steeds "die hele CD" verwijderde en in een separaat bestand zette. Uiteindelijk is het indexeren wel gelukt.
Kost wat moeite, maar dan heb je wat (muziek).

Dit speelde trouwens nog in de tijd van vóór de muziekdiensten.
Ik lijk wel oud ...  :o

Sytse Fliege

Contact met de ontwikkelaar vooralsnog niet gelukt. Je kan vragen stellen op zijn forum, maar dat is in het Japans dat ben ik niet machtig. Google wel, maar dat lukt niet overal op de site met vertalen.

Ik heb het vooralsnog maar even gedeïnstalleerd.

De logs heb ik trouwens bekeken, maar ik kom daar geen bestandsnamen in tegen.

Er is nog een direct mail formulier, maar daar is expliciet bij aangegeven dat het éénrichtingsverkeer is, vragen die je beantwoord wil hebben moet je via het forum stellen. En tsja, zo loopt het kastje dood op de muur helaas.

Als ik een keer zin/tijd heb zal ik het wel weer eens proberen.

Ach, kikker toch op!