• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Skippen naar volgende song

Gestart door Robertluistert, 11 december 2022, 13:22:17

Vorige topic - Volgende topic

WanFie

Citaat van: Heintje op 14 december 2022, 10:40:11
Citaat van: Sytse Fliege op 12 december 2022, 13:09:30Tunebrowser klapt er hier uit, na het indexeren van iets van net geen 52k bestanden. Jammer, ik ben nog steeds geen programma tegengekomen wat (goed) met mijn muziekbibliotheek overweg kan  :'(


Dat kan twee oorzaken hebben:
1. Tunebrowser / hardware / overige software "kan het niet aan"
2. er zit in je muzieklibrary ergens een bestand waarop het indexeren stukloopt. Ik heb dat ook gehad (mijn verzameling bestaat uit de verzamelde bestanden van mijzelf en enkele vrienden, in allerlei bestandsformaten) en ik ben daarachter gekomen door de indexering steeds opnieuw te starten en in de log te kijken op welk bestand hij strandt. Dat waren er héél veel, waarbij ik steeds "die hele CD" verwijderde en in een separaat bestand zette. Uiteindelijk is het indexeren wel gelukt.
Kost wat moeite, maar dan heb je wat (muziek).

Dit speelde trouwens nog in de tijd van vóór de muziekdiensten.
Ik lijk wel oud ... :o

punt 1 in ieder geval niet, hier indexeert hij om precies te zijn 60976 tracks.

Misschien zijn lange bestandsnamen een probleem. dat heb ik bij JRiver eens gehad en opgelost door de mappenstructuur te wijzigen. En de extreem lange bestandsnamen (soms bij klassiek) ernstig in te korten of weg te gooien.

Volgens mij kun je op dat forum ook Engels gebruiken.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Sytse Fliege

Citaat van: WanFie op 14 december 2022, 13:19:51Volgens mij kun je op dat forum ook Engels gebruiken.

Daar ben ik nog niet aanbeland, probleem is om een account te maken.

Ach, kikker toch op!

WanFie

Citaat van: Sytse Fliege op 14 december 2022, 15:12:51
Citaat van: WanFie op 14 december 2022, 13:19:51Volgens mij kun je op dat forum ook Engels gebruiken.

Daar ben ik nog niet aanbeland, probleem is om een account te maken.



Openen in Google Chrome en automatisch vertalen aan zetten. Dan is dat Japans plotseling best te volgen.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Sytse Fliege

Klopt (alleen doe ik het met google translate in Firefox), maar zelfs dan gaat het niet altijd goed.

Nou ja, als ik even een beetje tijd heb zal ik me er weer eens dieper in verdiepen.

Ach, kikker toch op!

WanFie

Ik gebruik ook Firefox, maar voor buitenlandse sites altijd Chrome. Die vertaalt n.l. de hele pagina. Je hebt nauwelijks in de gaten dat je op een Japanse site zit.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Sytse Fliege

Ik ben geen liefhebber van het google nog makkelijker maken om mijn data op te zuigen, alhoewel ze dat waarschijnlijk toch wel doen op allerlei andere manieren, maar om die reden gebruik ik dus geen chrome. Dat je het alleen voor bepaalde sites gebruikt wil nog niet zeggen dat ze met chrome niet ook gewoon al je andere internetverkeer (+ de rest) kunnen opsnuiven, de software hoeft niet actief te zijn om actief te zijn zeg maar.

Die automatische vertaalfunctie is uiteraard geweldig en zo is er nog heel wat meer om je over te halen om je data te grabbel te gooien, maar ik probeer me daar - minimaal een beetje - tegen te verzetten. Verloren strijd (als individu), I know :)

Ik zal chrome t.z.t. downloaden en na gebruik haal ik het er dan wel weer af.

Ach, kikker toch op!

Space

Citaat van: Sytse Fliege op 15 december 2022, 07:07:12Ik ben geen liefhebber van het google nog makkelijker maken om mijn data op te zuigen, alhoewel ze dat waarschijnlijk toch wel doen op allerlei andere manieren, maar om die reden gebruik ik dus geen chrome. Dat je het alleen voor bepaalde sites gebruikt wil nog niet zeggen dat ze met chrome niet ook gewoon al je andere internetverkeer (+ de rest) kunnen opsnuiven, de software hoeft niet actief te zijn om actief te zijn zeg maar.

Die automatische vertaalfunctie is uiteraard geweldig en zo is er nog heel wat meer om je over te halen om je data te grabbel te gooien, maar ik probeer me daar - minimaal een beetje - tegen te verzetten. Verloren strijd (als individu), I know :)

Ik zal chrome t.z.t. downloaden en na gebruik haal ik het er dan wel weer af.



Kan je dan vertellen dat je al veel te laat bent, websites gebruiken allerlei onderdelen van google voor statistieken en andere gegevens verzameling. Het maakt daarom niet meer uit welke browser je gebruikt en dan is Chrome eigenlijk nog steeds één van de betere, zeker als je hem met alle andere applicaties en de mail van google samen gebruikt.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Sytse Fliege

Dat ben ik niet met je eens. Firefox in combinatie met 't een en ander aan plugins maakt het de datagraaiers in ieder geval lastig en met wat geluk ook gewoon onmogelijk. Maar niet "out of the box", je moet er wel 't een en ander aan tweaken. Met chrome (en android) geef je jezelf (je data) aan Google over zonder dat je er nog iets tegen kan doen en weliswaar wil ik niet pretenderen dat Google (c.s.) niets of minder van me weten, maar in ieder geval heb ik 't gevoel dat ik 't ze niet al te makkelijk heb gemaakt.



Ach, kikker toch op!

WanFie

Ik gebruik Chrome ook zo weinig mogelijk en op de computers eigenlijk altijd Firefox. Behalve dus voor lastig te lezen buitenlandse sites. En Firefox op een Android telefoon werkt niet lekker.

Van de andere kant.. wat maakt het uit wat "ze" van me weten. Vroeger hadden we een God als alziend oog. Daar zal Google het wel vanaf hebben gekeken.

Ik vraag me wél af, wie denkt er nog iets te verdienen met reclame te maken. Ik kijk nooit naar de reclame en ben alleen bezig om dat zo snel mogelijk weg te krijgen. We krijgen toch al voldoende reclame door onze strot geduwd. Nu zag ik dat er in voetbalstadions zelfs een tweede ring ledreclame rond loopt.

We krijgen meer reclame op ons bordje dan wat ons lief is. Daarom hulde voor dit forum.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Robertluistert

Toch fijn dat binnen 3 of 4 postings het in geen geval meer gaat over het aangesneden probleem van de topicstarter. Misschien elders een eigen discussie starten?
Waarvan akte.
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

WanFie

Citaat van: WanFie op 11 december 2022, 20:10:14
Citaat van: Robertluistert op 11 december 2022, 19:27:13Hmm, ik stream niet met een windows pc of laptop, dus helaas is je bijdrage niet van toepassing op mijn situatie...

Wat ik wil zeggen... ik kreeg het niet opgelost met de AR software. Misschien is er voor jouw Elac een update? In mijn geval lag het dus aan de gebruikte software. En ook die Elac werkt met software.

In mijn geval kwam het maar zelden voor, maar één keer op een avond en soms meerdere keren is best vervelend.

De diepere oorzaak ligt hier waarschijnlijk bij KPN. Maar door de langere buffertijd van JRiver en Tunebrowser wordt dat overbrugt. Misschien kun je in Roon of de software van de Elac de buffertijd naar enkele seconden zetten. Of het hele nummer laden voordat het afgespeeld wordt.

Sorry Robertluistert, maar wanneer jij na deze posting niet meer reageert, lijkt het voor jouw afgedaan. Dat er dan iemand wat vragen stelt over mijn oplossing... Tja... het blijft een forum.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)