• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Banaanstekkers

Gestart door OdEssA, 20 december 2022, 21:57:52

Vorige topic - Volgende topic

OdEssA

Ik heb bij mijn luidsprekerkabels banaanstekkers gekocht. In mijn luidsprekers passen ze perfect, maar ze passen niet in mijn Denon. De stekkers hebben een diameter van 7mm en in de Denon passen maar 4mm stekkers.
Weet er iemand waar ik 4mm banaanstekkers kan kopen.

Sterremuur

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Theo van Wermeskerken

Maar als je de beste en mooiste verbinding wilt laat je het hele gedoe met stekkers achterwege en sluit de bedrading rechtstreeks aan onder of indien mogelijk door het gat in de aansluitbussen.
Scheelt een heel stel extra en overbodige materiaal overgangen
en of soldeerverbindingen.
En geld.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Regenpak

Citaat van: OdEssA op 20 december 2022, 21:57:52De stekkers hebben een diameter van 7mm en in de Denon passen maar 4mm stekkers.
Hoe kan dat nou? Bananenpluggen zijn altijd 4 mm. Pluggen van 7 mm ben ik nog nooit tegengekomen.

Tjerk
It's been Monday all week long!

OdEssA

Citaat van: Regenpak op 21 december 2022, 13:33:04
Citaat van: OdEssA op 20 december 2022, 21:57:52De stekkers hebben een diameter van 7mm en in de Denon passen maar 4mm stekkers.
Hoe kan dat nou? Bananenpluggen zijn altijd 4 mm. Pluggen van 7 mm ben ik nog nooit tegengekomen.

Tjerk
Ik heb ze gekocht op Hobo.nl merk is Norstone. Heb ze nagemeten met een schuifmaat en ze zijn weldegelijk 7mm. Heb er dan gekocht op Bol (foxilon HQ 4mm) en deze zijn ook 7mm 🤔🙄
Ze passen wel in mijn Monitor Audio luidsprekers.
Heb er nu besteld op de site die Sterremuur gepost heeft.

Regenpak

21 december 2022, 19:14:11 #5 Laatste wijziging: 21 december 2022, 19:15:54 door Regenpak
Volgens mij zijn die NorStone banaanstekkers gewoon 4 mm. Of mis ik nu iets? Zal niet de eerste keer zijn...




Tjerk
It's been Monday all week long!

OdEssA

Je hebt gelijk het zijn inderdaad 4mm. Je moet gewoon nogal hard duwen om ze erin te krijgen, nu voel ik mij dom 🤭☺
Bij mijn luidsprekers gingen ze er wel gemakkelijker in.

Regenpak

Citaat van: OdEssA op 22 december 2022, 10:16:09Bij mijn luidsprekers gingen ze er wel gemakkelijker in.
Toleranties bij bananenstekkers laten nog weleens te wensen over.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Walt

Klem/strakker is beter, betrouwbaarder contact.

RenéN

Citaat van: OdEssA op 22 december 2022, 10:16:09Je hebt gelijk het zijn inderdaad 4mm. Je moet gewoon nogal hard duwen om ze erin te krijgen, nu voel ik mij dom 🤭☺
Bij mijn luidsprekers gingen ze er wel gemakkelijker in.
Mooi dat je het gewoon toegeeft en er niet omheen draait ;D. Ik kan dat wel waarderen :).

OdEssA

Citaat van: RenéN op 23 december 2022, 22:50:30
Citaat van: OdEssA op 22 december 2022, 10:16:09Je hebt gelijk het zijn inderdaad 4mm. Je moet gewoon nogal hard duwen om ze erin te krijgen, nu voel ik mij dom 🤭☺
Bij mijn luidsprekers gingen ze er wel gemakkelijker in.
Mooi dat je het gewoon toegeeft en er niet omheen draait ;D. Ik kan dat wel waarderen :).
Het was een moeilijke beslissing om toe te geven hoe dom dit was van mij 😆😁

WanFie

Ik heb daar dus een hekel aan. Aan stekkers die zo strak schuiven. Het goud ligt er af voordat je het in de gaten hebt.
Beter banaanstekkers met locking gebruiken. M.a.w. stekkers die de dikker kunt schroeven na het insteken.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

schuit

ik begreep juist dat goud eigenlijk helemaal niet zo perfect middel is als contactmateriaal voor geluid.

beter iets anders of als het er vanzelf afgaat is ook handig.  ;D
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Sterremuur

Goud oxideert niet.
Dat het minder geleidt dan zilver boeit niet, gezien het ultradunne laagje.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

schuit

Ah niet geheel slecht dan ik heb ook goudkleurige omdat die nu eenmaal overal worden verkocht.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be