• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

advies over center speaker svp

Gestart door itsmark1974, 9 oktober 2022, 20:23:59

Vorige topic - Volgende topic

itsmark1974

Hallo, ben nieuw op het forum, maar heb een vraag.

Stukkie achtergrond:
Heb nu een Canton cinema systeem 5.1 met AS10 sub. Aangestuurd door de Denon Heos AVR (die zonder knoppen op 1 grote volumeknop na).  Vroeger heb ik weleens zelf speakers gebouwd van Vifa, en met koptelefoons heb ik paar mooie Audio Technica's en B&W Pi7 inear net aangeschaft. Hou wel van lekker geluid. Vrouwlief wil echter niet meer van die grote zuilspeakers...

Na jaren luisteren vind ik het tijd om wat te upgraden, en als eerste zit ik te denken aan de center speaker, omdat die schijnbaar toch erg belangrijk is. Ik zat eens te speuren op marktplaats en kwam de volgende opties tegen:

B&W CC6 S2- 80 euro
Dali Suite C0.5 SE - 85 euro
Argon Audio 63 series - 40 euro

Ik denk dat dit al een mega upgrade is tov wat ik nu heb?
Maar wat denken jullie van de kwaliteit van bovengenoemde? Ik zit aan beperkingen in de hoogte van de speaker omdat hij in een kastje moet, en deze passen allemaal. (hoogte mag niet veel groter dan 155mm).

als iemand een idee heeft hoor ik het graag. thanks!

Space

In principe is een dedicated mid speaker niet per sé nodig wanneer je goeie fronts en goed geplaatste fronts hebt want dan kan je de receiver gewoon zo instellen dat het mid kanaal via de fronts wordt weergegeven.

Of één van die opties een verbetering is op wat je nu hebt durf ik overigens niet te zeggen want ik ken ze niet.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub