• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Aparte eindversterker bij Audiolab 6000a?

Gestart door Martijnn, 24 december 2022, 12:26:42

Vorige topic - Volgende topic

schuit

29 december 2022, 18:19:10 #15 Laatste wijziging: 29 december 2022, 18:22:35 door schuit
Dat scheelt toch wel qua m2 en als hij toch niet erg hard staat valt het mee. zal het allemaal wel mee vallen.

zag toevallig ook de 8300xp voor 899 langskomen. ik heb nu al iets meer vermogen in mijn versterker eigenlijk ben ik ook wel tevreden met het geluid. Denk niet dat het veel gaat opleveren als je nu ongeveer half vermogen draait, met extra versterker komen er ook weer kabelverbindingen bij e.d.

Andere verbetering die ik tot dusver prettig vind is de condensator naar de tweeter vervangen door een hogere kwaliteitsklasse. Er zijn mensen die commentaar hebben dat het klankbeeld zou kunnen veranderen maar tot dusver heb ik er zeer goede ervaringen mee, het geluid wordt helderder.
Kost je wel even avondje werk en goede condensators >50 euro.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Martijnn

Er staat een 8300xp uit mid 2019 op 2ememain voor 800. Daar ben ik t hoogste bod met 550. Als ze daar op ingaan doe ik het wel.

Aan solderen ga ik me niet wagen. Daar heb ik gewoon te weinig verstand van. :)
--
IG: mstegink

schuit

30 december 2022, 12:25:01 #17 Laatste wijziging: 30 december 2022, 12:30:06 door schuit
dat zou dan ongeveer 1/3e van de nieuwprijs zijn. als het niets oplevert kan je nog doorverkopen..

btw als de makkelijke opties op zijn kan je altijd nog kabel van bijvoorbeeld qed xt40 testen voor wat minder geld. iemand rade mij atlas hyper kabel aan als goede kwaliteit.

ik heb zelf supra ply 3.4 die klinkt ook goed.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be