Hulp bij "leeghalen" portable radio - Radione R12

Gestart door i2Paq, 11 januari 2023, 10:19:54

Vorige topic - Volgende topic

i2Paq

Voor mijn hobby, WW2 re-enactment, wil ik een Radione R12 ombouwen naar gebruik met een BT-luidspreker.

Hiervoor wil ik het hele binnenwerk er uit halen, op de zenderkeuze, luidsprekerfront en de 2 draaiknoppen na.

Hierbij zou ik graag wat hulp hebben, ben bang dit ik misschien te veel sloop.

Is hier iemand in de regio Noord-Holland of Utrecht die mij hierbij kan helpen?

Uiteraard worden eventuele kosten vergoed.

Dit is het model:

Binnenkant:

De mijne is zowel van buiten als van binnen in mindere staat.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

schuit

best gevaarlijk dat vroeger zoveel in metaal werd uitgevoerd.

verder woon ik niet in de buurt.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Duclaasie

Hoezo zou dat gevaarlijk zijn? Kwestie van goed bouwen en er is niets aan de hand. Daarnaast heb je meteen een kooi van faraday. Alles beter dansje plastic meuk van tegenwoordig wat mij betreft.

RJVR

Het zou moeilijk zijn om de zender keuze functioneel te behouden, allicht kun je de knoppen nog behouden voor o.a het volume.

Daarnaast gewoon een simpele classe D versterker met bluetooth allicht is de speaker ook te behouden als die rond de 3 Ohm of meer meet met een multimeter.

https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audio

Ze hebben volgens mij geen Mono versterkers. Er zijn mensen die kratradio/kist radios maken.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1708103

Kan je voor WW2 re-enactment geen koffergrammafoon meenemen uit de periode ?
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

i2Paq

Misschien was ik niet duidelijk  ::)

Ik ga er een BT-luidspreker in zetten. Als voorbeeld de LifeGoods Bluetooth Speaker.

Dus alles mag er uit zolang de knoppen, zenderkeuze en luidsprekerfront maar blijven.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

WanFie

Bluetooth gaat niet werken in die metalen kast.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

i2Paq

schuit

er zit een antenne in dus misschien kan je die doorverbinden?
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

i2Paq

Even een "update".....

Ik heb alles er uit gehaald maar de knoppen en zelfs de zenderkeuze zijn gebleven. De zenderkeuze werkt ook nog en is voorzien van een periodiek correcte schaal.
Ook het lampje voor de zenderkeuze werkt zodra je een knopje, wat aan de zijkant zit, gebruikt.

Met een BT luidspreker en een MP3 met BT werkt het super.

Varta accu om het plaatje compleet te maken.

Resultaat:

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Starsky

Is dat een 30M1 karabijn?  8)

Mooi dat je projectje werkt...

i2Paq

Citaat van: Starsky op 25 april 2025, 19:01:42Is dat een 30M1 karabijn?  8)

Mooi dat je projectje werkt...

Duits, K98, nummergelijk.

Starsky

Leuke hobby  8)
Doet my weer denken aan leuk "soldaatje " spelen toen ik klein was...met zelfgemaakte houten geweren in de duinen van Noordwijk waar toen nog een paar open bunkers stonden, zoals wij het noemden de kazemat, wat later nu het Artic wall museum is geworden..

Ook nog een tijdje fanatiek sport schutter geweest ( met o.a 30M1)
Maar na gestopt te zijn door all het moeilijke gedoe, regelgeving en de kosten alle zooi weggedaan..

Nu, paar jaar ouder en " wijzer? "  denk ik daar heel anders over... namelijk meer in de trant van John Lennon ..Make love not war  ;D 

Dus enerzijds ik snap de fascinatie wel ;)
Succs met de hobby ;)