• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Hoeveel CD spelers hebben jullie in huis en welke is de beste !

Gestart door marcel535i, 15 januari 2023, 21:59:48

Vorige topic - Volgende topic

marcel535i

Toch biezonder dat zo'n aangemodderde Philips 104 of 204 met zijn zuinige 14 bitjes het zo goed doet en zo geliefd is. Mijn oude 104 zal ook nog wel ergens bij iemand op of afgetuigd zijn. In het verleden zijn er ook CD's geproduceerd met emphasis voor deze 14 bitters om in het hoog nog wat resolutie over te houden. Zonder de-emphasis klinken die CD's veel te scherp in het hoog. Moet zeggen dat mijn oren op deze leeftijd al voldoende de-emphesis doen   :'(

suffeteun

Citaat van: Sytse Fliege op 15 januari 2023, 22:14:33Ik heb een Technics SL-P1200.

Nu nog eens zorgen dat ik het ding ook aan de praat krijg...

;D

De kassa.Mooi ding. 8)

Roeivogel

21 januari 2023, 22:57:21 #32 Laatste wijziging: 21 januari 2023, 23:42:33 door Roeivogel
Misschien dat onderstaand filmpje van Techmoan Sytse enthousiast krijgt om zijn exemplaar weer tot leven te wekken?

ADAM ARTist 5 / B&W DM2A + DM4 + DM100i / Dual 721 / Eltax Linear Response 10.5 / Onkyo A-809 / TvW CD104 / Schiit Bifrost 2 / Schiit Magni 3 / Schiit Modi Multibit 2 / Sony CDP-35 / Sony CDP-XB930 / Sony MDS-JB980 / Technics S(pylac)A-600 / Technics SL-Q3 /  Thorens TD-320 Mk II

Sytse Fliege

Ga ik een dezer dagen even op mijn gemak bekijken.

Ik heb ook nog een SL-P990. Zelfde verhaal, moet ik ook aan de praat zien te krijgen.

Heb je daar ook zo'n filmpje van?  ;D

Geïnitieerde - Interessantist
Tot Sytse Fliege-gemaakte

Francois1968

Citaat van: oordopje op 18 januari 2023, 11:42:28Arcam CD 192 en een Denon 835.

De Arcam zou geweldig moeten zijn met twee dacs voor links en rechts en upsampling, vandaar dat 192. Maar is alleen als loopwerk in gebruik. De externe DAC van Advance Acoustic was al gauw op alle vlakken beter. Daarna nog beter met Monarchy DIP's er voor en nu helemaal met een Tentlab Bdac.

Met de Arcam CD192 heb ik een aantal jaren met veel plezier gespeeld. Mooi helder, transparant, veel micro detail, een zeer brede soundstage, MAAR amper diepte in het geluidsbeeld. 
Rega Aethos, Crystal Cable Arabesque Mini, Rel Stampede, Rega Planar 8, Dual 704, Rega Aria MK 3, Meridian 588, Marantz 30N, Oppo BDP-83, bluesound node n130, Rega DAC-R, Humax IHDR-5200C, Dali IO-4, Beyer Dynamic DT 531

minplus

Dat maakt de TvW gemodde CD 104 en CD 204 zo mooi. Hebben dat allemaal plus de diepte in 3 dimensies.
Maar velen zijn echt niet in staat dit waar te nemen, is mijn ervaring.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Anderen weer wel ,ik ken er een die komt hier binnen en herkent het direkt.
Bekabeling volgens HvdHeiden /ThvW/Berret .
Chaos3 ChaosBocama ThvW/Berret
Speakerset Tannoy 3828 Ex Arden.
 Voightpipes PM
2858 Voightpipes PM
DC200
MSBL51PM custom.Shibata Technics sl5 Shibata
MSBL91ADCXLM2imp
Diversen

Francois1968

Citaat van: minplus op 25 januari 2023, 18:37:23Dat maakt de TvW gemodde CD 104 en CD 204 zo mooi. Hebben dat allemaal plus de diepte in 3 dimensies.
Maar velen zijn echt niet in staat dit waar te nemen, is mijn ervaring.

Vermoed dat je reageerde op mijn posting over het gebrek aan diepte in het geluidsbeeld van de Arcam CD 192.
Ja, er zijn CD spelers, externe DAC's, die een holografische werkelijkheid kunnen recreëren.
Echter, dit is alleen waar te nemen indien het systeem daarop is toegerust. Dat wil zeggen dat de luidsprekers kwalitatief goed moeten zijn, plaatsing ervan en aansturing voldoet.
Dit is ook de reden waarom menig audiofiel volstrekt onnodig heel dure CD spelers, DAC's aanschaft. Hoe vaak lezen we niet dat zelfs kostbare apparaten in de beleving te kort schieten. Door verkeerde prioriteiten te stellen en onkunde in op- en afstelling van een systeem.

Rega Aethos, Crystal Cable Arabesque Mini, Rel Stampede, Rega Planar 8, Dual 704, Rega Aria MK 3, Meridian 588, Marantz 30N, Oppo BDP-83, bluesound node n130, Rega DAC-R, Humax IHDR-5200C, Dali IO-4, Beyer Dynamic DT 531