• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Bose 1800 serie 2 volumemeter

Gestart door Kelly, 18 januari 2023, 16:58:51

Vorige topic - Volgende topic

Kelly

Hallo,

Ik heb onlangs een Bose 1800 serie 2 versterker gekocht, waarvan 1 volumemeter(potentiometer) stuk is. Weet iemand exact het juiste merk/type en waar deze te bestellen?

Alvast bedankt.

Mvg

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

RJVR

Het staat er vaak op wat de waarde van de potentiometer zijn. Kan helaas geen service manual vinden van de serie 2 maar allicht is ie er wel. Daarnaast moet je een beetje kunnen solderen. En wat is er stuk aan? Kraakt de potmeter?

Was een bepaalde serie van de Bose geen omgelabelde Stage accompany versterker?

https://www.hifiengine.com/manual_library/bose/1800.shtml
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Kelly

De potentiometer is gescheurd en bij demontage uit elkaar gevallen.

Het volgende staat op de potmeter; 91R10-R16-E17 25K Mexico. Staat nog iets op, maar helaas onleesbaar.

Volgens mij is het een lineaire potmeter van 25Kohm, echter kan deze niet vinden op internet. Deze is gesoldeerd op de print dus een nieuwe moet wel precies passen.

Henri1

Citaat van: Kelly op 20 januari 2023, 13:15:27De potentiometer is gescheurd en bij demontage uit elkaar gevallen.

Het volgende staat op de potmeter; 91R10-R16-E17 25K Mexico. Staat nog iets op, maar helaas onleesbaar.

Volgens mij is het een lineaire potmeter van 25Kohm, echter kan deze niet vinden op internet. Deze is gesoldeerd op de print dus een nieuwe moet wel precies passen.

Uit elkaar gevallen ?
Daar komt dus de term "pot-rot" vandaan.  8)
Luxman C-02
Luxman M-02
SONY CDP-XA5ES
Marantz NA6006
B&W Matrix 802 S3

Sytse Fliege

Vintage spul is nauwelijks nog te krijgen. Bij Amerikaans spul is het vaak nog wel iets beter dan bij Japans of Europees, maar het nummer op de potmeter doet niets op google, dus dat werkt alvast niet.

Als je een fotootje van het ding kan plaatsen kunnen we wellicht meer zeggen.

Ach, kikker toch op!

minplus

Foto uploaden naar de gratis site Postimage.org en dan de link voor fora die je dan ziet hier posten.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Kelly

https://postimg.cc/gallery/G3ynbh0

Heb 2 foto's gemaakt, zie link.

Hopelijk weet iemand waar ik type kan bestellen.