• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

spoel vast zetten op akai 1731D

Gestart door dekleinewitte, 19 januari 2023, 18:13:47

Vorige topic - Volgende topic

dekleinewitte

Ik heb een akai 1731D  en die werkt nog goed maar er is 1 probleem. als je de spoelen er op zet heb je denk ik normaal op ieder spoelvlak zo'n ding waar je aan trekt,vervolgens het spoel plaatst en dan vast zet door dat ding een kwartje te draaien he.  de recorder die ik heb gekregen heeft dat enkel op het rechter spoel dus dat linker spoel kan ik wel plaatsen maar moet dit vasthouden tijdens het spoelen of het valt er af. kan ik zoiets apart kopen en hoe moet ik dat er op zetten? wie kan mij wat info geven? alvast bedankt

WanFie

Of horizontaal leggen. Staat erg pro..
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

dekleinewitte

ja ik gebruik hem nu dus horizontaal maar zou hem ook graag vertikaal kunnen laten werken.

Heintje

Zet hier eens een closeup foto neer van je linker spoel, dan kunnen we zien wat er evt. kapot is gegaan.

Sterremuur

Wasknijper erop, of een zelfgemaakte klem van een omgebogen paperclip.
Het eerste model 4000DS had rubber doppen voor dat doel.
Mogelijk dat die passen.

Of verzin zelf een leuke klem, bv. een spantangknop van de juiste diameter.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

groovy.

Een paar houders van 7 gaten boor, daar pluggen in gezet zodat ze over de pin passen. Aan de zijkant een boutje om ze vast te zetten.
In to each life some rain must fall.

Sterremuur

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Sterremuur

Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

groovy.

Citaat van: Sterremuur op 20 januari 2023, 10:30:52Dan is dit toch eleganter.  ;D


Ja,als je zoekt dan kun je wel iets leuks vinden.
In to each life some rain must fall.

Sytse Fliege

Zou je niet gewoon een r-clip kunnen gebruiken?

Zoiets;

Ach, kikker toch op!

dekleinewitte

ik zou niet weten hoe ik hier een afbeelding moet plaatsen dan heb je een url nodig blijkbaar. ik kan wel foto's versturen naar iemand waar ik een mailadres van zou krijgen

dekleinewitte

ik ben er ondertussen achter gekomen denk ik hoe het stuk noemt dat ik nodig heb: reel table block maar moet dus passen op een akai 1731D wie heeft er 1 of kan mij zeggen waar ik dit nog zou kunnen vinden? alle info is welkom

DTdH

Het kan ook anders. Mijn zelfgezaagde oplossing (15 graden achterover, dat is ergonomisch):



Dirk

Sterremuur

Citaat van: dekleinewitte op 20 januari 2023, 14:49:19ik ben er ondertussen achter gekomen denk ik hoe het stuk noemt dat ik nodig heb: reel table block maar moet dus passen op een akai 1731D wie heeft er 1 of kan mij zeggen waar ik dit nog zou kunnen vinden? alle info is welkom
Dat heet in goed Japans een "spoelschotel".
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Sterremuur

Upload de foto naar https://postimages.org/ en plaats hier de link voor fora.
Beter: maak een account, dan kun je de foto's beheren.

Voorbeeld: https://postimg.cc/user/sterremuur
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum