• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

CR 5 naar de knoppen?

Gestart door Robertluistert, 18 februari 2023, 14:29:58

Vorige topic - Volgende topic

Robertluistert

18 februari 2023, 14:29:58 Laatste wijziging: 18 februari 2023, 14:36:08 door Robertluistert
Godgloeiendegloeiende!!

Tijdens het opnemen vliegt ineens de stroom eraf. Geen idee waarom, hele huis op zwart. Na een paar seconden springt alles weer aan. Alleen de Nakamichi is bijna overleden. Ze spoelt en speelt nog maar ze geeft geen geluid meer en het display is zo dood als een pier.
Wtf! Net een totale revisie gehad.
Zou er iets zijn doorgefikt? Een grote opdonder gehad?

Zal de kap er eens afschroeven of ik iets kan zien.
Hoe dan ook, ik heb hier vreselijk de pest in.
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

Sterremuur

Aardlek.
"Iets" maakte sluiting naar randaarde?
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Duclaasie

Ging de spanning er volledig af en kwam deze vanzelf weer terug? Kan een dip in in het net zijn geweest. Met een beetje geluk heb je een spanningspiek gehad toen de spanning er weer op kwam.

Robertluistert

18 februari 2023, 16:43:51 #3 Laatste wijziging: 18 februari 2023, 17:25:11 door Robertluistert
Ja de stroom ging er helemaal uit in het hele huis en na een paar seconden sprongen een paar apparaten weer aan.
Maar het gaat mij erom wat er met de CR5 aan de hand kan zijn. Lijkt me dat er iets kaduuk is gegaan door de stroomstoring. Of het moet een bizar toeval zijn dat beide tegelijkertijd optraden.

Inmiddals de Nak van binnen bekeken, maar zie geen onregelmatigheden of doorgebrande zaken oid.

Robertluistert

Oja, ook de JVC TD V1010 stond aan toen het gebeurde. Daar is echter (gelukkig!) niets mee aan de hand.

minplus

Citaat van: Duclaasie op 18 februari 2023, 15:52:02Ging de spanning er volledig af en kwam deze vanzelf weer terug? Kan een dip in in het net zijn geweest. Met een beetje geluk heb je een spanningspiek gehad toen de spanning er weer op kwam.

Dat is geen geluk, integendeel.
Dan heeft alles een klap gekregen en gaat eerder kapot.
We hebben het hier gehad met langere uitval en de netwerkbeheerder kwam met een kwalijk lulverhaal waardoor ze niets zouden hoeven vergoeden.
De verzekering deed ook moeilijk want er was geen piekspanning te bewijzen, dus geen vergoeding.
Gelukkig hadden buren met vele duizenden schade op dezelfde lijn er wel meters aan gehangen en daar zag je op 2 fasen meer dan 300 volt en op de 3e meer dan 500.
Foto's naar de verzekering gestuurd en ik krijg nu wel vergoed wat direct aan flarden is gegaan...
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Duclaasie

Citaat van: minplus op 18 februari 2023, 17:52:24
Citaat van: Duclaasie op 18 februari 2023, 15:52:02Ging de spanning er volledig af en kwam deze vanzelf weer terug? Kan een dip in in het net zijn geweest. Met een beetje geluk heb je een spanningspiek gehad toen de spanning er weer op kwam.

Dat is geen geluk, integendeel.
Dan heeft alles een klap gekregen en gaat eerder kapot.
We hebben het hier gehad met langere uitval en de netwerkbeheerder kwam met een kwalijk lulverhaal waardoor ze niets zouden hoeven vergoeden.
De verzekering deed ook moeilijk want er was geen piekspanning te bewijzen, dus geen vergoeding.
Gelukkig hadden buren met vele duizenden schade op dezelfde lijn er wel meters aan gehangen en daar zag je op 2 fasen meer dan 300 volt en op de 3e meer dan 500.
Foto's naar de verzekering gestuurd en ik krijg nu wel vergoed wat direct aan flarden is gegaan...

Dat geluk was natuurlijk sarcastisch bedoeld  ;)

De enige die hier blij van wordt is de lokale witgoed handel.

Robertluistert

Maar die heeft geen CR5 te koop, vrees ik...