• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Upgrade versterker

Gestart door wimhut, 3 februari 2023, 14:16:21

Vorige topic - Volgende topic

wimhut

3 februari 2023, 14:16:21 Laatste wijziging: 3 februari 2023, 14:36:59 door wimhut
Dag,

Ik heb nu een Rotel voorversterker RC995 met twee eindtrappen RMB100. Die zijn al 24 jaar oud en ik overweeg een upgrade met een NAD390DD digitale versterker. Speakers zijn Kef R11. Ik stream met een Ifi Zen Dac.


Is dit een goed idee?

Alvast dank voor de reacties.

Henri1

Citaat van: wimhut op  3 februari 2023, 14:16:21Dag,

Ik heb nu een Rotel voorversterker RC995 met twee eindtrappen RMB100. Die zijn al 24 jaar oud en ik overweeg een upgrade met een NAD390DD digitale versterker. Speakers zijn Kef R11. Ik stream met een Ifi Zen Dac.


Is dit een goed idee?

Alvast dank voor de reacties.

Toestel is niet langer te koop : https://nadelectronics.com/nl/product/c-390-dd-direct-digital-powered-dac-amplifier/

Is dat geen Klasse D versterker ?
Daar ben ik niet echt fan van.
Luxman C-02
Luxman M-02
SONY CDP-XA5ES
Marantz NA6006
B&W Matrix 802 S3

Heintje

Ik juist wel!
(Dan heb ik het over mijn Lyngdorf ervaringen.)
Een goed uitgevoerde "Digitale versterker" geeft méér ruimtelijkheid, gemakkelijker veel vermogen, een goede geluidskwaliteit en houdt de luidsprekers heel goed onder controle.
Juist dat ruime vermogen zorgt m.i. bij een normaal geluidsvolume voor veel voordelen, ook al gebruik je dat in de praktijk slechts gedeeltelijk.


minplus

Citaat van: Heintje op  4 februari 2023, 15:36:22Ik juist wel!
(Dan heb ik het over mijn Lyngdorf ervaringen.)
Een goed uitgevoerde "Digitale versterker" geeft méér ruimtelijkheid, gemakkelijker veel vermogen, een goede geluidskwaliteit en houdt de luidsprekers heel goed onder controle.
Juist dat ruime vermogen zorgt m.i. bij een normaal geluidsvolume voor veel voordelen, ook al gebruik je dat in de praktijk slechts gedeeltelijk.

Dat vermogen voor weinig, goed geluid en controle ben ik met je eens. Mooi ding, een Lyngdorf, qua geluid (niet qua uiterlijk voor mij) prima en met een mooie optie voor hopeloze akoestiek om dat wat te verbeteren. Echte ruimtelijkheid, dus veel 3D heb ik niet waar kunnen nemen, maar N=2 zegt niet al te veel.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right