• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Accuphase P266 eindbak opgeblazen

Gestart door Not Tubeless, 5 maart 2023, 09:22:28

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Citaat van: Not Tubeless op  8 maart 2023, 18:05:34Ik heb de 12". Geen disco in mijn beleving. Eerder poppy dance. Ik vind het ook een lekker nummer. Net als 1984 van hetzelfde ensemble.

Weet je dat zeker, dat van die 12 inch?
Bij mijn weten zijn de 250 allemaal 15 inch.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Not Tubeless

Haha! Nee de 250's hebben 14" woofers.

Ik doelde uiteraard op zo'n zwarte, platte schijf met en diameter van 12"

minplus

14,9606299213 inch. Ik hou dat afgerond op 15 inch.
Heb jij even mazzel, groter dan je dacht met die schitterende speakers. :)  ;)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Rood


Not Tubeless

Citaat van: minplus op  8 maart 2023, 20:31:5014,9606299213 inch. Ik hou dat afgerond op 15 inch.
Heb jij even mazzel, groter dan je dacht met die schitterende speakers. :)  ;)
Ik wil geen betweter zijn, maar het is echt 14 inch.
Diverse bronnen op internet bevestigen allemaal met 14 inch (360 mm). Ik denk dat het komt hoe je meet? Met of zonder frame? Je moet zonder de rand meten.

minplus

Folder/boekje erbij gepakt en die zegt idd 14 inch.
Ik had de maat van internet gehaald.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Not Tubeless

Citaat van: minplus op  9 maart 2023, 10:46:57Folder/boekje erbij gepakt en die zegt idd 14 inch.
Ik had de maat van internet gehaald.
Maar 't klinkt als een 15 incher hoor, ik snap de verwarring  ;D

Niemand

Citaat van: Not Tubeless op  9 maart 2023, 10:34:09
Citaat van: minplus op  8 maart 2023, 20:31:5014,9606299213 inch. Ik hou dat afgerond op 15 inch.
Heb jij even mazzel, groter dan je dacht met die schitterende speakers. :)  ;)
Ik wil geen betweter zijn, maar het is echt 14 inch.
Diverse bronnen op internet bevestigen allemaal met 14 inch (360 mm). Ik denk dat het komt hoe je meet? Met of zonder frame? Je moet zonder de rand meten.

nee wat de montagemaat is is de diameter
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Sytse Fliege

Citaat van: Not Tubeless op  8 maart 2023, 10:13:59Met dit nummer ging ie ten onder. Het was een waardig heengaan.


Speciaal voor Sytse.

Thank God zijn de speakers ok. De leenamp van Rubble (eeuwig dank) bevestigt dat.

Ik probeerde dit af te spelen op jouw compleet gereviseerde/gerepareerde/gerestaureerde P-266, maar het lukte niet!

Later heb ik het nog even geprobeerd op een simpel vintage Cyrusje One en daar lukte het zonder problemen.

Ik denk dat het discofilter dus heel goed werkt!

 :P

 ;D

Ach, kikker toch op!

Not Tubeless

Oww da's minder dan...  ;D

Fijn dattie klaar is. En beide heren ENORM bedankt voor de geleverde inspanningen. Ik denk dat er nog wel een verslagje komt van deze zoektocht naar unobtanium onderdelen?

Regenpak

Er zat een ontwerpfout in de P266. De beveiligingstorren waren ontkoppeld met elcootjes. Dit houdt in dat als de MOSFETs om wat voor reden aan de haal gaan de beveiliging niet inkomt. Elcootjes eruit-> probleem opgelost. De unobtanium drie paartjes 2SK413/J118 zijn vervangen door twee paartjes IRFP(9)240. Dit zijn allemaal verticaaltjes en geen lateraaltjes. De IRFP's zijn robuuster dus zijn er maar twee nodig. Omdat die een andere V(gs) (VDMOS) hebben moest de viervoudige biasdiode vervangen worden door een V(be) multiplier. Tijdens torture test bleef de boel heel.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Not Tubeless

Mannen, de versterkers zijn weer terug op hun oude plek en spelen weer de sterren van de hemel. Gelukkig weet ik het disco-filter te omzeilen.  8)

Nogmaals mijn oneindige dank voor het fixen van deze erfstukken.

Nicolas

Mooi dat er een waardige oplossing voor de unobtainium is gevonden!
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Regenpak

It's been Monday all week long!

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right