• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Spook in Sony Cassettedeck TC-RX70

Gestart door oordop, 7 maart 2023, 13:03:32

Vorige topic - Volgende topic

oordop

Ik heb op Marktplaats een Sony TC-RX70 gekocht. Het apparaat stopte er al na 30 sec mee, maar na enkele minuten leek alles weer te functioneren.
Na een paar weken is het apparaat er weer mee gestopt met telkens weer andere klachten. De display verlichting van het opnameniveau brandt dan weer wel dan weer niet of heel flauw. De verlichting van de functietoetsen brandt dan ook maar gedeeltelijk.
Nu gaat ook het cassette vak met geen mogelijkheid meer open.
De verlichting achter het cassette vak is op een dag vanzelf gaan branden terwijl het apparaat uitgeschakeld was. Het brandt dan weer fel dan weer flauw.
Het ding reageert nu helemaal nergens meer op.
Zou hij nog te redden zijn?

sherlock

Ik vermoedt dat de vorige eigenaar hiervan op de hoogte was.Tenminste, als je hem net hebt.  :-\

Regenpak

Ik had een Sony cassettedeck met een zelfde soort obscure klachten. Moet nakijken welke dat was. In eerste instantie kon ik geen klacht vinden maar hij kwam terug. Het bleek aan het infrarood oog voor de afstandsbediening te liggen. Draadje doorknippen, klaar. De remote was toch al weg.

Edit: TC-K650ES

Tjerk
It's been Monday all week long!

oordop

Ik heb hem maar eens open gemaakt en ik vrees dat er meer aan de hand is.
Rondom een paar elco's is het een natte, zwarte boel. Ikzelf heb er geen verstand van. Zal er een deskundige naar laten kijken.

Sytse Fliege

Geïnitieerde - Interessantist
Tot Sytse Fliege-gemaakte

oordop

Ik moet nog uitzoeken hoe een foto te plaatsen.
Ik heb hem laten repareren en hij werkt weer perfect. Iets met de voeding, elco's, condensatoren, opnieuw solderen en schoonmaken?
Heb er geen kijk op.

minplus

Foto's plaatsen doe je overigens door naar een gratis site als Postimage.org te gaan, kies afbeeldingen aanklikken en daar je foto te plaatsen, vervolgens hotlink voor fora aanklikken, ctrl  C en daarna ctrl V hier.

Je kunt even oefenen op het Test Forum hier onderaan de pagina..
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

oordop

minplus

Geen dank.
Succes met het testen.
Is op meer sites nodig en 1x met succes gedaan en je weet hoe het moet.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right