• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Kanaaluitval

Gestart door Jansen!, 15 maart 2023, 20:05:04

Vorige topic - Volgende topic

Jansen!

Is het mogelijk dat een eindtransistor kapot kan gaan doordat het wisselfilter van een luidspreker beschadigd is?
Ik heb namelijk een set MS 302 speakers gebruikt als testspeaker, waarbij na enige tijd bij een Philips 520 één kanaal uitviel en bij een Philips 802 beide kanalen.
Het kan toeval zijn, maar één van de luidsprekers is onlangs vanaf ongeveer een meter hoogte op een vlakke, harde ondergrond gevallen. Uiterlijk alleen een kras op een hoek, maar misschien is er een breukje in de printplaat van het filter ontstaan.

minplus

Ik hou het erop dat als 1 speaker naar beneden gedonderd is en 2 kanalen uitvallen er iets anders aan de hand is. Maar wie ben ik.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Jansen!

Citaat van: minplus op 15 maart 2023, 20:30:29Ik hou het erop dat als 1 speaker naar beneden gedonderd is en 2 kanalen uitvallen er iets anders aan de hand is. Maar wie ben ik.

Tot midden vorig jaar heeft de 802 een paar maanden probleemloos dagelijks over de MS 302's gespeeld.
Kan natuurlijk ook "gewoon" ouderdom zijn. Wie weet.

Niemand

Heb je niet even 2 andere speakers om te proberen op die versterker , of een versterker om te proberen op die speakers .
Zijn de speakers voorzien van een beveiliging ,zo ja die indrukken en weer proberen.
Set1:ThvW/Berret Chaos3,CD205P+bedrading tot in Tannoys/PM3828Voightpipes,PMMSBL51custom+AT95vmSH, SdW/AstTr8000.
Set2:Sony amp/tunerset(oud)
   CD205D,TechnicslS5+TonarShibata,Nak700.
Set3:Cd205D,TV,Dvd,Sonydac,NadUsbdac,Sonyta515,     MSBL91/ADCXLMII Improved,Tannoy DC200set vv HpD295+ filter .