• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

progje voor albums

Gestart door bopper, 11 december 2004, 21:08:34

Vorige topic - Volgende topic

bopper

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een progje, waar ik kan nagaan of een album compleet is of niet. Nu ken ik zelf ook het gebruik va google en tal van spelers die het "proberen" zoals Windows Media Player, maar ze zitten er vaak ver naast, of kunnen helemaal geen mediagegevens vinden. Daar komt bij dat ze ongelooflijk veel geheugen gebruiken en ik ben die geheugenvreters een beetje zat.

Wie weet raad?

rdridder

In de praktijk werken die programma's inderdaad niet.  Zoals je al zegt is Google of een online platenwinkel de oplossing. Kost wel een hoop tijd.

bopper

mmmm beetje jammer.
Heb iig een duidelijk antwoord
Vriendelijk dank voor de reactie

dreeke

Automatisch kan het denk ik niet, ik kijk zelf altijd op www.allmusic.com
Die heeft redelijk bertouwbare tracklists en kent veel. :)

Anders is er ook nog www.gracenote.com maar die is wat minder betrouwbaar.
Reel to reel decks:  Tandberg TD20A  -  Teac A-7300  -  Teac X-10R  -  Teac X-7  -  Revox A77  -  Dokorder 1120  -  Akai GX-266D  -  Technics RS-715US
Bandrecordertjes:  Aristona SA6147  -  Grundig TK-2200

markje

Gewoon een goede site zoeken met hoesjes, dan heb je de tracklist.

Groeten Mark
"Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen..."

bopper

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Het vervelende is dat ik een "aantal" nummers heb waar het album niet van bekend is  ???
Verder heb ik al op een paar grote hoesjes sites gekeken en kwam daarmee zelfs uit op een sexdate.... maar je dat terzijde

iig bedankt
gr

theo technics

Hoi Bopper, heb je op deze site ook al eens gekeken?

http://ww2.mega-search.net/index.php

Vriendelijke groet Theo
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Wietze de Boer

Ik kijk meestal op www.freedb.org en zoek de cd-titel op.
Met wat zoekwerk vind ik dan de juiste tracklist.

Grace and peace,

Wietze
"Maar uw ogen zijn zalig omdat zij zien, en uw oren omdat zij horen." - Mattheus 13:16

Frank de Bruijn

Of lekker Googlen. Krijg je vaak allerlei webwinkels die de CD verkopen, de tracklist staat er dan vaak bij en je kunt ook vaak korte stukjes beluisteren :).

Hmm, wel vaak het woord "vaak" gebruikt  :D.

markje

"Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen..."

rdridder

Laat maar even weten of het gezellig was  ::) ::)

Gerald

Citaat van: bopper op 11 december 2004, 21:08:34
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een progje, waar ik kan nagaan of een album compleet is of niet. Nu ken ik zelf ook het gebruik va google en tal van spelers die het "proberen" zoals Windows Media Player, maar ze zitten er vaak ver naast, of kunnen helemaal geen mediagegevens vinden. Daar komt bij dat ze ongelooflijk veel geheugen gebruiken en ik ben die geheugenvreters een beetje zat.

Wie weet raad?

Gewoon op de hoes kijken.  :angel: