• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Audirvana herkent DAC niet (meteen)

Gestart door R e n s, 29 maart 2023, 17:14:11

Vorige topic - Volgende topic

R e n s

Sinds kort herkent Audirvana (betaalde versie, 3.5.50) op mijn MacMini de DAC niet meer meteen. Ik moet de DAC dan eerst weer een keer uit- en dan weer aanzetten. Tot voor kort was dat niet het geval. Geen idee wat er veranderd is.

DAC (Metrum Acoustics Hex) is via USB aangesloten op de MacMini (late 2014, OSX 12.6.4). Heb al met Audirvana contact gehad en zij zeggen dat het aan de DAC ligt. Beetje vreemd want tot voor kort herkende Aurivana da DAC wel.

Iemand een idee ?
Linn Klout | Kairn | Kaber | SimAudio Moon 260Dt | HEX Metrum Acoustics NOS | Mac mini

R e n s

Nee volgens mij niet. Als ik Audio MIDI Setup open ook niet. Pas als ik de DAC uit en weer aanzet ziet ie de DAC wel.
Linn Klout | Kairn | Kaber | SimAudio Moon 260Dt | HEX Metrum Acoustics NOS | Mac mini

Walt

Heb iets vergelijkbaar gehad met mijn Merging Hapi DAC, dat bleek een software issue, met een nieuwe Merging driver was dat opgelost. Heb je verder iets veranderd in je set qua hardware of software recent?

Het is denk ik een 'handshake' probleem.

R e n s

Heb een tijdje terug het OS bijgewerkt. Ik heb zelf ook het idee dat het een software-matig issue is. Las op een ander forum dat het een bug in Monterey zou zijn. Ben nu teruggegaan van Monterey naar Big Sur. Eens kijken of dat beter gaat... wordt vervolgd.

Harry Nak

Ben benieuwd hoe het hiermee staat. MacOS gebruikt Core Audio framework voor aansturen van (externe) audio devices.Ik ervaar macOS audio altijd als heel stabiel. Het werkt probleemloos of helemaal niet. Ik zou daarom denken aan een probleem met de USB kabel of DAC.

R e n s

Problem is tijdje terug al 'opgelost', lijkt inderdaad een bug in Monterey te zijn. Ben teruggegaan naar Big Sur en toen was het opgelost.