NAD 3050 LE

Gestart door Hillebrand, 6 april 2023, 16:51:16

Vorige topic - Volgende topic

Hillebrand

Mijn zoon heeft het jubileum model van NAD gekocht, namelijk de 3050LE.

Er blijken een drietal problemen zich voor te doen, namelijk:

⁃   Geen MQA streamen mogelijk via Roon wanneer Dirac aan staat. Ondanks dat de NAD 3050LE RoonReady is en een hardware MQA decoder en renderer is.

⁃   Bij wisseling van inputs en verandering van de bitrate van streaming audio een hard ploppend geluid in de aangesloten subwoofer

⁃   Wanneer de hoofdtelefoon gebruikt wordt en de luidsprekers uitgeschakeld zijn wordt het signaal alsnog naar de subwoofer gestuurd en blijft dus meedraaien.  Alleen de subwoofer handmatig uitschakelen of loskoppelen helpt dan.

NAD heeft elk probleem erkent. Maar heeft alle tickets gesloten zonder er iets aan te doen, een tijdsindicatie aan te geven of een tegemoetkoming te doen.

Al met al heeft mijn zoon nu eigenlijk een luxe zwaardere NAD Amp 1 (€629) of eigenlijk een NAD C700 (€1749) waarvan de subwoofer aansluiting dan niet werkt.
Is nogal wat geld voor een paar VU-meters met een houten afwerking(+- €1000)

Duclaasie

Al met de verkopende partij in conclaaf gegaan?

Heintje

Heb je al gekeken of er een firmware update beschikbaar is?

d'Oh!

Lang leve good ol' stereo. Platenspeler en cd speler erin jassen, idem kabels naar de speakers... en spelen maar. Enige luxe die ik heb is een remote control.
Douk H7 Pro (D-class amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA777 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Kef Calinda (ls)

Pkaudio

Is dit opgelost? Ben namelijk ook aan het 'kijken' naar een NAD 3050, maar ....:-(