• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

5U4G 0f 5u4GT

Gestart door verdi229, 27 maart 2023, 12:18:08

Vorige topic - Volgende topic

verdi229

27 maart 2023, 12:18:08 Laatste wijziging: 1 april 2023, 10:14:42 door verdi229
Jaques Emissionlab  zegt: These are direct replacements ( EML 5u4G )for the historical 5U4G or 5Z3. They can not replace 5U4GA or 5U4GB /GT which are different tubes. See Note 4

>Note 4 : There is common misunderstanding that 5U4G and 5U4GB is electrically the same. 5U4GB is a version, with lower internal resistance and higher peak current is allowed. The GB version is not the same tube as the G Version.

The GB  en GT geeft 275 mA.   De 5u4G geeft 225 mA. 

Replacing 5U4G with 5U4GB may result in higher rectified voltage, so should never be done....

Geen hogere rectified DC..?    Wat is daar op tegen..? Heb ik wat reserve, wat over voor als er meer dc gevraagd wordt..

Aan de wijsneus hier ....( voor een dom oor..:)).
Deze 5U4GB of 5U4G heeft 3 buizen te voorzien van DC >   Een 6J5, een 6FGT en twee 2A3.

Rectified voltage needed voor deze buizen 9mA   38Ma en 60mA  60ma (2A3).
Trekken tesamen 167 mA.

Zijn verhaal : een 5U4g is hier efficienter zelfs niet schadelijk   in vergelijk met  een 5U4GT/B...   .is dat wel ...of bakerpraat ?
Waar en waarom  haalt ie hier zelfs schadelijk..tevoorschijn

berret

Geen bakerpraat.
Ik heb heel snel in de data gekeken, onder de koffie, en dan is er bij ongeveer 170 mA bij een voedingsspanming van 300 v wisselspanning een verschil van 70 v gelijkspanning  wat de 5u4gb versie meer geeft. Niet echt compatibel dus.

verdi229

1 april 2023, 10:26:05 #2 Laatste wijziging: 1 april 2023, 11:36:36 door verdi229
hummmm...andere vraag

Overigens staat er een (gelijk)spanning (Volt) van 109V over de condensator.
Een (wissel)stroom (Ampére) loopt door de condensator :
Zoals bedoeld houdt het gelijkstroom tegen, tenzij het al oud is en toch doorlaat

De gelijkstroom blokkeren ja is nodig want deze elco ...zijn min gaat naar de cinch uitgangen.

Daar ik een zwak heb voor zaken in olie moet ik proberen een folie in olie - Fio nu dus- op een of andere manier toch een min en plus kant toe te schuiven.

Stel ik neem een Fio en zet daar een oudere Jensen of andere  nog met min en plus parallel aan.
Creer ik zo toch een min plus elco. .-...of naait ie mij dan toch nog een oor aan...:)).

Regenpak

Citaat van: verdi229 op  1 april 2023, 10:26:05Daar ik een zwak heb voor zaken in olie moet ik proberen een folie in olie - Fio nu dus- op een of andere manier toch een min en plus kant toe te schuiven.
FIO bestaat niet. Het is PIO. Papier dus. Folie (PP, PS, wat dan ook) doe je niet in olie. Daar is geen reden toe want de folie is de olie. Of in ieder geval gemáákt van olie. En is ook niet gepolariseerd.

Tjerk
It's been Monday all week long!