• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Eisen mbt audio Blu ray speler

Gestart door Globe80, 13 mei 2023, 20:01:49

Vorige topic - Volgende topic

Globe80

Goedenavond,

Ik ben op op zoek naar een nieuwe blu ray speler welke ik ook wil gebruiken voor het afspelen van cd's. Nu vraag ik mij af hoe belangrijk de audio mogelijkheden moet zijn voor de speler wanneer ik deze aansluit aan mijn Onkyo reciever.
Ik heb namelijk de Sony BDP-S6700 op het oog, waarvan ik weet dat deze vwb audio niet optimaal is in mid-range. Echter lijkt mij dit niet relevant bij gebruik van de receiver.

Kan iemand hier dit bevestigen of juist aangeven waar ik een denkfout maak?
Alvast bedankt! :)

Space

zover ik kan zien heeft deze speler alleen maar digitale uitgangen, erg benieuwd hoe deze dan anders kan klinken in een bepaald frequentie gebied.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

RJVR

Welke receiver gebruik je en heeft die nog een digitale coax ingang vrij? Als je de speler zo aansluit gebruik je de DAC in de versterker en zou de geluidskwaliteit wel redelijk moeten zijn.

Wel kan het zo zijn dat CD's afspelen op een Blue ray soms langzaam kan werken allicht is uitproberen in een winkel handig.

Als je de ruimte voor hebt is een aparte tweedehands CD speler aan te raden.
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.