• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Fake Window...??

Gestart door d'Oh!, 28 mei 2023, 20:51:33

Vorige topic - Volgende topic

d'Oh!

Mensen hier bekend met het feot dat je een blinde muur kunt gebruiken voor de projectie van een beeld om je interieur te verlevendigen? Dat kan variƫren van:
- gebruik van een speciaal daartoe bestemd frame
- gebruik van een projector
- gebruik van een monitor

Beelden kunnen dan variƫren van statisch, meestal samen met een frame.
Of van een webcam of je eigen (bewakings)camera.
Of van een dvd die in een loop werkt (meestal images als haardvuur of een aquarium).

Ik denk aan een combinatie van live feed van een eigen buiten geplaatste camera en
beelden van webcams.

Wat het beste te doen? Hoe het handigst aan te pakken?
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

minplus

Hoeveel geld wil je maximaal kwijt zijn voor dit project?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

d'Oh!

Citaat van: minplus op 29 mei 2023, 16:01:42Hoeveel geld wil je maximaal kwijt zijn voor dit project?

Geen idee. Op z'n goedkoopste kan je toe met een 2dehands breedbeeld led TV van zeg 100-200 euro...
en je bestaande laptop.

Op z'n duurst een goeie buitencamera en een lichtsterke projector denk ik, alles draadloos verbonden.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

minplus

Ik zou van de 2ehands LCD TV en 1 of meer buitencamera's uitgaan. Kijk eens bij Bascom voor die laatste.

d'Oh!

minplus

Ik kan hier het beeld van alle bewakingscamera's tegelijk op de TV zetten of elk afzonderlijk beeldvullend.
Ook op m'n iPhone als ik aan de andere kant van Nederland zit of verder weg.

d'Oh!

minplus

Zes schermen wordt wat prijzig maar is vast erg leuk.
Ik zou dan eerder een enorm scherm nemen en daar het beeld van 1 camera op zetten. En dan in mijn geval rouleren want elke camera hier geeft een mooi beeld.