• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Buizen bestellen - ik zoek een betrouwbaar bedrijf

Gestart door Bazz1968, 14 juni 2023, 16:55:30

Vorige topic - Volgende topic

Bazz1968

14 juni 2023, 16:55:30 Laatste wijziging: 14 juni 2023, 19:12:26 door Bazz1968
Hi, binnenkort komt mn phono buizenversterkertje binnen  ;D
Ik wil de buizen graag direct vervangen voor 2x matched Genalex Gold Lion 12ax7 ecc83
Had deze bijna besteld bij een niet nader te noemen bedrijfje... maar zag net voor het afrekenen op trustpilot zoveel vernietigende reviews dat ik t gewoon niet aandurf.

Wie heeft de goede tip voor een betrouwbare leverancier?
Thanx !!

minplus

Beluister het versterkertje eerst gewoon een aardig tijdje. Wie weet is het helemaal je geluid.
Veranderen kan altijd nog.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Bazz1968

Minplus... is ook een aardig idee hoor... maar denk dat ik (tzt) de Chinese buisjes graag vervang door Lion gold...
Kan nu al niet wachten op de post.
Denk dat het geluid icm de 2M bronze erg mooi wordt  ;D

mediator

Tone factory is betrouwbaar, Jacmusic en Tubes and Records ook.

sonfab

Nooit tevreden

Theo van Wermeskerken

Waar worden die gold lion buizen eigenlijk gemaakt.
Los daarvan : ik werk dagelijks met buizen en voor de fraaiste ecc buizen zou ik veel eerder kijken bij de Europese old stock buizen van bv Telefunken, Philips of Mullard.
Ook de Amerikaanse uitvoeringen van bv Sylvania, Ge of RCA klinken verfijnder dan de nieuwe productie.
Aan de pinnen en interne bedrading kun je vaak al de klank aflezen.
Verchroomde pinnen en grid bedrading is hard.
Rood koper is gloed en vloeiend.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

mediator

Ik wilde niet over NOS buizen beginnen maar daar ligt ook mijn voorkeur. Allerhande nieuwe buizen klinken altijd wat 'technischer'. Maar het hangt er ook vanaf waar je de buizen instopt en of dat een kostprijs rechtvaardigt. Ik breek dan een lans voor Tesla E83CC. Feitelijk een kopie van de Telefunken ECC803s.

Theo van Wermeskerken

Als de vraag alleen is wat een betrouwbaar adres is, neem dan voor vele merken nos Europese buizen eens contact op met
M(atthijs) Moerman.
Eerlijke vent en voldoende vaak met advertentie's te vinden op marktplaats, buizenversterkers.
Zo'n Europese buis overklast de nieuwe productie op alle fronten.
Bedenk dat zo'n buis nog gemaakt is in de goede tijd toen die buizen nog gemaakt werden voor de instanties  en kwaliteit en levensduur nog van belang waren, terwijl de milieu eisen nog niet in de weg stonden van het gebruik van de juiste materialen voor de kathode coating. ( een van de redenen dat Telefunken zo fraai klinkt )
Bedenk verder dat het niet uitsluitend de buis is die de prestaties in een bepaalde schakeling bepaalt.
Onder de buisvoet zitten componenten die soms zo slecht zijn
dat die meer verpesten dan de duurste buis kan goedmaken.
Bedenk ook dat een van de redenen dat de mooie nos buizen zo schaars en dus duur worden ligt bij het feit dat de markt overspoeld wordt met goedkope, slecht ontworpen en opgebouwde Chineze rommel versterkers.
Voor een paar honderd euro is een goede versterker niet op te bouwen, alleen al een goede set trafo's kost een veelvoud.
Kopers zijn dan ook al snel teleurgesteld en wat ze dan vaak gaan doen : betere buizen er voor aanschaffen.
Een belangrijke reden dat de spoeling dun wordt, het vaak maar weinig uithaalt en de versterker 2e hands op marktplaats verschijnt in gezelschap van vele tientallen anderen.
Als het om muziek gaat en niet slechts om geluid is een goede versterkertrap echt gebaat bij een goede buis en dus..

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Bazz1968

Bedankt voor de tips. Ik wacht tot mn phono "rommel" phono versterker binnen is  ;D (snap je wel hoor Theo).
Zal eerst eens luisteren, en dan verder verdiepen in eventueel betere buizen.
Lastig als het allemaal nieuw voor je is (tubes uitwisselen), maar ook super leuk.
Het setje staat op de slaapkamer, zelfs daar worden plaatjes gedraaid -)
Straks dus ook met de Yaqin MS-23B erbij.

Nicolas

Ik heb onlangs bij Banzai Music besteld. Voordeel: prijs, en schijnbaar betrouwbaar. Nadeel: héél lang (een maand ofzo) moeten wachten, mailtje achteraan gestuurd, en dan kwam er pas actie. Vervolgens was het snel daarna netjes in huis.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Bazz1968

Gisteren is binnen 5 dagen mn phono buizenversterkertje binnen gekomen uit China.
Geweldig. Project met 2M bronze, naar de phono vv en door naar de passieve voor versterker (staat dus uit), naar de wederom chineze hoofdtelefoon versterker waar een oude 5692 red base in zit. Héérlijke sound op de grado cans.
Lekker plaatjes draaien zo. Ik wacht nog even met de buizen upgrade  ;D

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

mediator

Ook beter. Wen eerst aan het geluid en leer het goed kennen. Dan kun je altijd nog verder kijken.

211audio

4 augustus 2023, 11:41:12 #14 Laatste wijziging: 4 augustus 2023, 13:05:31 door 211audio
Grappig dat er zo weinig echt grote leveranciers bekend zijn.

Radio Electric Supply
Website van Roy and Dale Rogalski
Een voorrraad van meer dan 12 miljoen buizen waarvan 7.800 verschillende typen radiobuizen, versterkerbuizen en industrieële buizen.
http://www.vacuumtubes.net/

ESRC (Electronic Tube Supplier Corp)
3,5 miljoen buizen, grid caps, buizenvoeten en condensatoren in voorraad.
http://www.esrcvacuumtubes.com

Halfin Online Shop   
Electols is belast met het promoten en verkopen van online inventaris van Halfin SA
De eerste online shop werd gelanceerd onder de naam Etols in 1994 en bevatte slechts een selectie van het bereik van elektronenbuizen. Het werd herbouwd en werd omgedoopt Electols (Electronic Online Winkelen) in april 2012 door het opnemen van halfgeleiders en passieve componenten.
http://electols.com/shopping/nl/

Jan Wuestens (Frag Jan zuerst)   
Alles wat je maar kunt bedenken op het gebied van elektronica onderdelen
http://www.die-wuestens.de/dindex.htm?/ralles.htm

en voor de kenners er nog 2 extra:

Tubesandmore   
Adres voor buizen en veel andere zaken
http://www.tubesandmore.com

Tubeworld   
Adres voor mooie buizen
http://www.tubeworld.com

Als je nu nog niet kunt vinden wat je zoekt  ::)