• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Spuiten van bovenkant/deksel Denon PMA 560

Gestart door Marcel Nooijen, 31 december 2023, 13:14:45

Vorige topic - Volgende topic

Marcel Nooijen

Hallo, Omdat er bovenop krassen op mijn versterker zitten wil ik graag weten en ook zelf gaan doen of het mogelijk is de bovenkant van mijn versterker er af te halen en te spuiten. Weet iemand of er hier ook kleurcodes voor bestaan? Het gaat hier om een Denon PMA 560 versterker. En nee ik wil geen antwoord hebben van ''moet je niet doen , lekker laten zitten'' want daar heb ik niks aan. Ik wil graag een goed antwoord hebben van diegene die ervaring heeft met het in orde maken van behuizingen van versterkers.

Jan66

Zijn het lichte of diepe krassen? Bij lichte krassen kun je eventueel Commandant proberen:
https://www.autopoetsmiddelen.com/c-4543370/commandant-poets/

Tom!

Kap demonteren, meenemen naar een verfwinkel die spuitbussen op kleur maakt.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Marcel Nooijen

Citaat van: Tom! op 31 december 2023, 13:25:13Kap demonteren, meenemen naar een verfwinkel die spuitbussen op kleur maakt.
Gamma doet dat volgens mij toch ook?

BunnY

De vraag die ik me vaak stel is: denk ik dat ik het resultaat beter ga kunnen laten zijn dan dat het nu is? Als ik niet zeker ben dan begin ik er niet aan.

Eventueel kan je ook ergens een ral-kleurenkaart lenen? Of naar een verfwinkel gaan inderdaad. En ik zou schuren en spuiten... En niet vergeten dat het aantal dagen/weken kan duren voor verf zijn uiteindelijke sterkte heeft.
We'll see about that !!

Regenpak

Citaat van: Marcel Nooijen op 31 december 2023, 13:14:45En nee ik wil geen antwoord hebben van ''moet je niet doen, lekker laten zitten'' want daar heb ik niks aan.
Dat je het even weet.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Heintje

31 december 2023, 18:23:29 #6 Laatste wijziging: 8 april 2024, 20:38:57 door Heintje
Inderdaad, bij ons in het zuiden is het de Hornbach waar je de kleur (goed) kunt laten scannen en verf op kleur kunt krijgen.
Ik denk dat dit het beste advies is, zorg dat je de met een beetje afwasmiddel schoongemaakte kap meeneemt naar zo'n winkel zodat ze de kleur voor je kunnen scannen en een spuitbus van die kleur (waarschijnlijk "mat") voor je kunnen maken.
Of het resultaat goed is bepaal je zelf verder.
Mijn ervaring met spuitbussen:
- alle krassen er voorzichtig uit schuren
- goed ontvetten (bv. met wasbenzine of StMarc) en in een stofvrije warme omgeving leggen
- een lichte spuitnevel opbrengen en laten drogen
- 10 min. na die eerste spuitnevel een wat meer dekkende laag erop spuiten
- 10 min. na die laag de dekkende laag erop spuiten en laten drogen.
- dan na een dag of drie pas oppakken en terug monteren.

Robertluistert

Ooit heel lang geleden heb ik een Nakamichi deck voorzien van een nieuw gespoten kap. In het kanariegeel... Vond het geweldig toen. Zou het nu niet meer zo opvallend doen. Denk ik...maar je weet nooit.😇
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

Marcel Nooijen

Citaat van: Regenpak op 31 december 2023, 15:49:13
Citaat van: Marcel Nooijen op 31 december 2023, 13:14:45En nee ik wil geen antwoord hebben van ''moet je niet doen, lekker laten zitten'' want daar heb ik niks aan.
Dat je het even weet.

Tjerk
;D  ;)

minplus

Citaat van: Robertluistert op 31 december 2023, 18:36:49Ooit heel lang geleden heb ik een Nakamichi deck voorzien van een nieuw gespoten kap. In het kanariegeel... Vond het geweldig toen. Zou het nu niet meer zo opvallend doen. Denk ik...maar je weet nooit.😇

Het is me veel te veel werk maar m'n JBL's hadden best okergeel mogen zijn. Wel het juiste want als je op okergeel goegelt krijg je 50 verschillende kleuren van erg mooi tot erg smerig. ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

MYRYAD

Mosterdgeel?

Wanneer de krassen dieper zijn misschien voorbewerken op opvullende primer?

P. Rutser

Ik heb recent de kap van mijn CD speler gedaan. Daar zat een gemene beschadiging in als gevolg van een lekkende batterij. Geplamuurd, vlak geschuurd en weer mooi zijdeglans zwart gespoten.

Niets meer van te zien. Enige waar je wel rekening mee moet houden, is dat de kappen standaard doorgaans geanodiseerd zijn. Dat is een stuk sterker dan een verflaag, zeker als die uit een spuitbus komt (1 component).

minplus

Klopt volledig. Maar ik heb de kap van een buitenlamp 25 jaar geleden gespoten en die ziet er nog perfect uit. Mogelijk een kwestie van de kwaliteit van de spuitbus.

Trouwens fijn je hier weer terug te zien, Remco. Dat was helaas veel te lang geleden..
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right