• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welke hoofdtelefoon past bij mijn eisen?

Gestart door Tapehead Jeff, 13 september 2023, 18:52:28

Vorige topic - Volgende topic

Tapehead Jeff

Een vraag die waarschijnlijk in veel verschillende vormen al eens gesteld is, hier dus nog maar eentje om aan het lijstje toe te voegen  ::)

Ik heb al enige jaren een B&W P7 (bedraad) maar de kussens zijn erg verweerd en gescheurd, de sponzen binnenin zijn ook erg vies geworden en ook de in-line remote is al enkele jaren stuk (gebruikte die ook nooit).

Goed het wordt tijd voor een nieuw beestje maar ik zit met tal van eisen en door het grote www zie ik door de bomen het bos niet meer...

Wat zijn dan mijn eisen?
- Bedraad met verwisselbare kabel (beide uiteinden 3,5mm jack)
- Liefst een beetje compact model (over of on ear maakt niet uit)
- Wireless is optioneel maar bij voorkeur liever niet (dus ook geen knoppen toeters en bellen op de phone zelf)
- Geen in-line remote
- Merk maakt mij niets uit
- Geen goedkoop model dat na 3 maanden uit elkaar valt
- Qua uiterlijk zo min mogelijk plastic fantastic (voorkeur naar zoveel mogelijk metaal)
- Prijsklasse, zeg dat €500 de grens een beetje is maar uitschieters zijn welkom.

Waarom deze eisen?

Ik luister uitsluitend muziek via de ouderwetse walkman, gebruik hem voornamelijk buitenshuis, in de trein, fiets of te voet.
De draad moet verwisselbaar zijn omdat ik ook een walkman heb liggen (Sony M-909) die puur mono uitstuurt, mijn huidige P7 geeft dan alleen geluid aan de linkerzijde, dit ivm de extra ring op de 3,5mm jack voor de In-line remote. Ik wil de kabel dus op voorhand uitwisselen voor de juiste kabel als ik deze walkman gebruik.
De kabel op de P7 is ook uitwisselbaar maar de kant aan de phones is vrij uniek en niet zomaar te vervangen helaas.

Goed, veel eisen maar heb zelf natuurlijk ook al rond gekeken, mijn ogen vielen op dit model:
https://avantonepro.com/en/products/planar-ii
Verwacht niet dat iemand hier snel ervaring mee heeft, is een USA model. Heb het bedrijf al gemaild en reactie gehad op mijn vragen, hij voldoet aan de bovengenoemde eisen maar als iemand eventueel een ander model kan voorschotelen sta ik er zeker open voor!

bedankt voor je tijd en moeite mijn veeleisende post te lezen  ;D
Muziek, Ouwe meuk, analoog geluid en lekker knutselen. Dat is mijn hobby in een notendop.
Kijk eens op mijn website: www.tapehead.org

Rowdy

13 september 2023, 18:55:29 #1 Laatste wijziging: 13 september 2023, 18:57:28 door Rowdy
Ik heb de Meze Audio 99 Classics. Het is een hoofdtelefoon volgens het gesloten type. Je voelt nauwelijks dat je hem draagt.

Tapehead Jeff

Ooeh, die heeft zeker potentie!  :o  Is wat aan de grotere kant maar compenseert sterk in de andere vlakken! Bedankt voor je tip, ook het houten ontwerpen heeft wel wat. Ik bewaar deze even in de zoekopdrachten, zal ook eens kijken naar de andere typen die hun aanbieden
Muziek, Ouwe meuk, analoog geluid en lekker knutselen. Dat is mijn hobby in een notendop.
Kijk eens op mijn website: www.tapehead.org