Berret's netspannings inspanning

Gestart door Theo van Wermeskerken, 16 september 2023, 10:36:33

Vorige topic - Volgende topic

berret

Nee, er zit geen ce keurmerk op en dat komt er ook niet op.

ralf

Starsky

Tsja....
Hoeveel zelfbouw versterkers en luidsprekers staan wel niet te koop?
Daar zit ook geen keurmerk op..

Wat betreft de stekker blokken,
Deze mensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn ;)

En als je het niet vertrouwd, gewoon niet kopen...

ralf

Verschil is wel dat het hier geen zelfbouw betreft toch ?

Wordt er in geval van ...... ook garantie geboden.

Maar aan de reactie merken mag je hier niet te kritisch over zijn.

berret

Je mag er heel kritisch over zijn. Maar aan een CE keuring doe ik verder niet. Alle electrische materialen die gebruikt worden zijn standaard materialen die je in de groothandel kunt kopen. De filter elementen zelf zijn voorzien en omhuld door een 2 mm dikke krimpkous. De noodzakelijke doorverbindingen in het blok bestaan uit volledig doorgesoldeerde verbindingen, ieder ook weer voorzien van 2 mm dikke krimpkous. De krimpkous is bestand tegen 1500 volt AC, dus erg veel gevaar zit er niet in die blokken. Er komen voor de rest geen condensatoren, spoelen of weerstanden in voor. De filter elementen zelf omhullen een stukje blanke kabel, echter, zoals ik al zei, dat filterelement is in zijn geheel omhuld door die krimpkous.  Hier ter plekke heb ik het proefexemplaar een half uur blootgesteld aan een omgevingstemperatuur van ongeveer 80 graden, een spanning tussen de diverse aders van 550 volt AC en er is geen overslag noch kruipstroom gemeten. Dus ik maak me geen enkele zorg over de veiligheid van het ding. Ik denk dat het ding duidelijk beter is dan de plastic gamma dingen.

berret

Oja, garantie. Ik hanteer, net als bij de tegels, je kunt het ding een maand proberen. Bevalt het, dan kun je na die maand betalen, zoniet, gewoon onbeschadigd terugsturen. In geval van beschadiging moet je gewoon de herstelkosten betalen.
Mocht het ding kapot gaan, je weet maar nooit, terugsturen ter reparatie. 1 jaar volledige garantie. Na 1 jaar  alleen materiaalkosten, na 5 jaar ook werkloon.
Leuker kan ik het niet maken, vervelender wel.

ralf

Bedankt voor de uitleg.

Maar dan haak ik af.

berret

Citaat van: ralf op 19 oktober 2024, 17:05:13Bedankt voor de uitleg.

Maar dan haak ik af.
Even goede vrienden.

minplus

Maar dan haak ik af.

Geven Action, Lidl en Praxis betere garantie?
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Duclaasie

Citaat van: minplus op 19 oktober 2024, 17:19:01

Maar dan haak ik af.

Wil jij die discussie met een verzekeraar voeren? Ondanks dat Berret nog zo iets moois heeft gemaakt, kan ik mij de gedachte wel voorstellen dat iemand hier niet voor kiest. En dat is prima

minplus

Citaat van: Duclaasie op 19 oktober 2024, 17:34:28

Maar dan haak ik af.

Wil jij die discussie met een verzekeraar voeren? Ondanks dat Berret nog zo iets moois heeft gemaakt, kan ik mij de gedachte wel voorstellen dat iemand hier niet voor kiest. En dat is prima

Loopt die discussie met een flutgeval van die 3 firma's beter?
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Duclaasie

Citaat van: minplus op 19 oktober 2024, 17:48:49
Citaat van: Duclaasie op 19 oktober 2024, 17:34:28

Maar dan haak ik af.

Loopt die discussie met een flutgeval van die 3 firma's beter?

Daar gaat het niet om, het gaat er om dat ik mij wél kan voorstellen dat iemand die afweging maakt.

ralf

Ik neem aan dat dit stekkerblok juist gemaakt wordt om die van de Actio, Lidl e.d.
wat brouwkwaliteit moet overtreffen.

Dus het vergelijk gaat daar al scheef 😉

berret

Jongens, maak daar maar geen ruzie over. Die stekkerblokken zijn bedoeld om er plezier aan te beleven. Als het om de een of andere reden niets voor je is, prima. 
Ik beschouw zowel de tegel als de lamp als dit blok nou niet als een winst object. Ik wil er niet aan te kort komen en als er iemand is die het te duur vind, er zijn altijd afspraken te maken.

berret

Citaat van: berret op 19 oktober 2024, 18:28:55Jongens, maak daar maar geen ruzie over. Die stekkerblokken zijn bedoeld om er plezier aan te beleven. Als het om de een of andere reden niets voor je is, prima.
Ik beschouw zowel de tegel als de lamp als dit blok nou niet als een winst object. Ik wil er niet aan te kort komen en als er iemand is die het te duur vind, er zijn altijd afspraken te maken.
De laatste opmerking is gericht aan degene die me in pm naar de prijs had gevraagd en daarna niets meer van zich heeft laten horen.