Berret's netspannings inspanning

Gestart door Theo van Wermeskerken, 16 september 2023, 10:36:33

Vorige topic - Volgende topic

berret

Die met 8 stuks zijn allemaal al gereserveerd.

Voor wat betreft het snoer, het is een geïntegreerd geheel. Het snoer vormt 1 geheel met het blok. Bij iedere wijziging vervalt de garantie op de werking.

berret

Citaat van: Starsky op 14 januari 2025, 17:08:26Is er een reden waarom het er 5 of 8 zijn?
Voor mij zou 3 al voldoende zijn bij wijze van spreken..
Het concept was oorspronkelijk 5, omdat dat waarschijnlijk voor 80% van de gebruikers voldoende zou zijn. Het omhullende kastje is daar ook voor ontworpen. Vervolgens kwam de vraag naar 8 stuks. Daarvoor is een nieuw blok ontworpen met 2x4, dus 8 stopcontacten. Het is niet de bedoeling dat je na dit blok nog verdeeldozen gaat gebruiken, dan help je voor dat gedeelte de strikte scheiding van de apparaten om zeep.

Jan66

Wat voor netsnoeren gebruiken jullie van de stekkerblok naar het apparaat? Zelfde type als wat er op de stekkerblok is aangesloten of maakt het niet uit wat voor netsnoer je gebruikt?

quadpapa

Citaat van: berret op 14 januari 2025, 16:37:23
Citaat van: ascendo op 14 januari 2025, 16:22:31Ja dat had ik inderdaad kunnen doen.
Ik dacht misschien dat het beter was om het hier in het forum te schrijven.
Ik neem aan dat dit toch een zeer interessant onderwerp is.
En zoals ik dat had begrepen van Berret was er een lijst van mensen die interesse hadden in dit stroomblok.
Nee hoor, terechte vraag.

Ik ben net bezig met een serie van 5 met 5 stopcontacten. Afhankelijk van mijn andere werk zijn die ergens volgende week klaar en dan kunnen de 1e 5 wachtenden hun blok tegemoet zien. De eerste 5 met 8 stopcontacten komen over een week of 3, als alles meezit.
hoera ben ik dan aan de beurt???Happy new year everybody!

erwin2021

Citaat van: berret op 14 januari 2025, 16:37:23
Citaat van: ascendo op 14 januari 2025, 16:22:31Ja dat had ik inderdaad kunnen doen.
Ik dacht misschien dat het beter was om het hier in het forum te schrijven.
Ik neem aan dat dit toch een zeer interessant onderwerp is.
En zoals ik dat had begrepen van Berret was er een lijst van mensen die interesse hadden in dit stroomblok.
Nee hoor, terechte vraag.

Ik ben net bezig met een serie van 5 met 5 stopcontacten. Afhankelijk van mijn andere werk zijn die ergens volgende week klaar en dan kunnen de 1e 5 wachtenden hun blok tegemoet zien. De eerste 5 met 8 stopcontacten komen over een week of 3, als alles meezit.

Ik hoop ook dat ik bij de eerste 5 zit.

horn

Ik heb er ook 3 besteld ik ben wel benieuwd die gaan mijn Gamma doosjes vervangen  ;D
toch eigenlijk raar ik heb een aparte groep voor de audio met Siemens bus zekering wel met gewone installatie draad aangelegd maar dat is maar 2,5 meter ik moest simpel van de meterkast door de muur boren om de extra groep aan te leggen.
maar daarna heb ik 3 Gamma dozen aan elkaar gekoppeld....
Ik weet zeker dat Berret dat beter kan, ik heb ze gewoon besteld niet geprobeerd.

Walt

Doorlussen van stekkerblokken is eigenlijk niet de bedoeling, in jouw geval zou je een WCD met 3 aansluitingen moeten toepassen. Heb je dan zoveel apparatuur dat je maar liefst 3 stekkerblokken nodig hebt?

horn

Volgens Berret zou dat gewoon kunnen.
Ja ik heb tussen de luidsprekers de eindversterkers staan en de lamp daar heb ik sowieso 5 contacten nodig dus als ik moet doorlussen heb ik er 1 te weinig dus ik zet 1 stel eindversterkers op 1 stekker dan maak ik een Y kabel.
Dan moet ik met zo'n 6 a 7 meter naar mijn set die aan de zijmuur staat .
En daar heb ik 7a 8 aansluitingen nodig
En ik wil nog 1 of 2 reserve hebben.
Ik ga ook niet vragen voor andere hoeveelheden aansluitingen dat word gedoe met kastjes en opbouwen voor Bert.

Walt

Het kan ook wel, maar is doorgaans niet aanbevolen. In ieder geval goed checken of het gecombineerde vermogen niet teveel wordt voor het eerste verdeelblok, want die voelt de gecombineerde totale stroom lopen!

Groetjes Walter

berret

Ik ben er ook geen liefhebber van, maar het kan wel.

horn

Ok dan is het misschien toch niet zo'n goed idee nou twijfel ik weer wat ik moet doen...
Hoe zou ik het dan het best kunnen aanpakken volgens jou ?

P. Rutser

Er is dacht ik ook een 2 x 4 versie mogelijk. Is dat een oplossing?

berret

Pff, moeilijke vraag. Ik hou er gewoon niet van om stekkerblokken in serie te zetten, of kun je beter van parallel spreken.. Maar dat kan komen omdat ik te vaak gamma blokjes zwartgeblakerd heb gezien omdat er te veel na elkaar in serie, dus parallel waren gezet, waardoor de 1e het te zwaar te verduren kreeg.
In mijn stekkerblokken is overbelasting eigenlijk niet mogelijk. De interne bedrading is per stopcontact goed voor 16 A.

Walt

In dat geval kan er weinig mis, een collega van mij zegt heel mooi 'een mens moet wat'.

Tdo

Maar wat speelt dat nieuwe blok
fraai zeg.. verbazingwekkend dat er blijkbaar nog steeds verbeteringen te bereiken zijn..
Bedankt voor het mooie werk maar weer berret 😃
'Jongens waren we - maar aardige jongens'    (Nescio)