• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Berret's netspannings inspanning

Gestart door Theo van Wermeskerken, 16 september 2023, 10:36:33

Vorige topic - Volgende topic

Walt

4 mei 2024, 09:15:55 #105 Laatste wijziging: 4 mei 2024, 09:17:48 door Walt
Ik weet dat we hier geen prijzen gaan noemen, en ik vind het zelf een eerlijk bedrag, maar je moet ongeveer denken aan de kosten van de audiolamp + gelijkrichter, best een flink  bedrag, dit is niet om mensen te ontmoedigen, maar het betreft dus wel een pittige investering. Als je budget het toelaat zou ik Berrets blok zeker proberen, stroom heeft veel invloed op je weergave, meer dan de meeste denken.

kwabbernoot

Ach, deze maand komt het vakantiegeld weer binnen en als ik dan heel rustig aan doe, moet het denk ik wel lukken.

Hoop ik...

Buell

Omdat alles, wat ik tot nu toe bij Berret of Theo v Wermeskerken heb gekocht, mij positief heeft verbaasd met hun werking heb ik een stekkerblok bij Berret besteld.
Normaal wil ik zaken eerst in mijn set horen, maar in dit stekkerblok heb ik het volste vertrouwen.
To be continiud  ;)
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Walt

Leuk! Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Starsky

Ik ben zeker ook benieuwd..
Is er toevallig ook een demo versie beschikbaar?
Ik lees graag de ervaringen van de gebruikers van het blok  ;)

Theo van Wermeskerken

Een demo exemplaar van het stekkerblok is beschikbaar via forumlid Hero als je woonachtig bent in de noordelijke helft van het land.
Anders even Berret een pm sturen voor een exemplaar elders.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Tannoysuperprestige 2

6 oktober 2024, 10:20:00 #111 Laatste wijziging: 6 oktober 2024, 10:41:50 door Tannoysuperprestige 2
Vrijdagavond heb ik mijn twee 'stroomdozen' opgehaald bij Tubamaniak. Gezellig bijgekletst! En o wat heeft hij een groot aantal audio snoepjes in zijn woonkamer staan. Bijvoorbeeld een Nakamichi cassette deck. Drie (!) prachtige SONY DAT recorders. Een SONY CDP 557 CD speler. En een schitterende STAX hoofdtelefoon. Luisteren doet hij vnl via een Philips CD-204. Gemodificeerd door Theo. Ik denk dat dit een 205 versie is. Ook Tubamaniak (TM) heeft nu ook een stroomdoos van Berret. De installatie was daar ook op aangesloten. Bij binnenkomst viel mij op dat zijn set 'beter dan ooit' klonk.  Voor mijn oortjes klonk de set nu opener, ruimtelijker en krachtiger. TM heeft bevestigd dat hij dit ook zo ervaart! Altijd mooi als 'audiomannetjes' op dezelfde golflengte zitten. Wat zijn mijn 1e indrukken van de Berret stroomdozen? Ik heb er twee omdat ik meer dan 5 componenten heb die stroom nodig hebben. De 1e stroomdoos is met een rechtstreekse kabel verbonden met de AHP zekering in mijn meterkast. De 2e stroomdoos heb ik in de 1e geplugd. Al lezend in deze blog las ik de opmerkingen van TM weer eens terug over de stroomdozen. Ik noem ze zo, wellicht heeft iemand een betere benaming hoor! TM noemt ze spanningsbehandelaar.

Van TM:
'De spanningsbehandelaar heeft een erg positieve invloed op het geluid. Het scheelt ongeveer een deken. De detaillering wordt beter, de diepte in het geluidsbeeld neemt toe, de helderheid van het geluid verbetert niet een beetje maar enorm, er ontstaat meer lucht rond de instrumenten, je kunt de individuele instrumenten beter van elkaar onderscheiden. Wat heel erg opvalt is de weergave van bas instrumenten als een grote trom en een tuba. De kleuring in de hogere registers bij een klap op de grote trom was er ineens waar die eerder niet opviel. Zij die wel eens een grote trom van dichtbij hebben gehoord weten waarschijnlijk wat ik bedoel. Een klap heeft niet alleen een lage boem maar ook vibraties van het vel in de hogere registers. Die zijn ineens hoorbaar in de geluidsopnamen waar ze eerder niet opvielen. Erg bijzonder. Hier in huis is een stapeling van van der Heide/Berret systemen toegepast. Audio tegels onder de apparatuur en de speakers. Een Audiolamp'

Ik ervaar de veranderingen (= verbeteringen) als identiek! Ik heb daar geheel niets aan toe te voegen.

Luisterend, vanaf mijn bankje (🤣) kan ik de stroomdozen van harte aanbevelen. Het is zeker een uitgave. Voor de geleverde kwaliteit is het echt niet duur. Ze zien er prachtig uit en alles is prachtig gemonteerd met zeer hoogwaardige onderdelen. Ik kan en wil ze van harte aanbevelen.

Tannoysuperprestige 2

Bij deze foto's van de voorpret fase! De gekozen houtsoort en dan mn de kleur is bijna identiek aan de Tannoy Westminster. Leuk!

Walt

6 oktober 2024, 11:23:21 #113 Laatste wijziging: 6 oktober 2024, 11:27:01 door Walt
Wow, mooi dat donkere hout!

Op de DAE gisteren ook de Westministers gezien, wat een mastodonten!  Machtig dat jij deze in huis hebt!

Stekkerblokken doorlussen mag officieel niet eigenlijk. Maar als je de belastingen goed in de gaten houdt, zie ik zelf geen grote gevaren.

Tannoysuperprestige 2

6 oktober 2024, 11:41:00 #114 Laatste wijziging: 6 oktober 2024, 11:55:48 door Tannoysuperprestige 2
Citaat van: Walt op  6 oktober 2024, 11:23:21Wow, mooi dat donkere hout!

Op de DAE gisteren ook de Westministers gezien, wat een mastodonten!  Machtig dat jij deze in huis hebt!

Stekkerblokken doorlussen mag officieel niet eigenlijk. Maar als je de belastingen goed in de gaten houdt, zie ik zelf geen grote gevaren.

Gisteren en vandaag berichten ontvangen dat de Westminsters op de DAE staan. Volgens deze berichtgevers klonken de Westminsters op de show niet fijn. Ze weten hoe de Westminster kan klinken. Ach, hier heeft Tannoy bijna een patent op. Ook in München klonken ze niet lekker. Daar  was ik zelf bij.

berret

Citaat van: Walt op  6 oktober 2024, 11:23:21Wow, mooi dat donkere hout!

Dat klopt. Maar ik denk dat je in ieder huishouden en werkplaats dit ziet. Deze stekkerblokken mogen per contactdoos met 16A belast worden, gezamenlijk  mag de belasting 20A bedragen. Dus als je van de normale hifi apparatuur uit gaat en de zware eindversterkers op het 1e blok zet is er niks aan de hand.

Walt

Ik ben 3x binnengelopen, maar steeds speelde er een andere set, dus de Westministers helaas niet gehoord, maar wat een kasten joh, echt enorm.

Tannoysuperprestige 2

Citaat van: Walt op  6 oktober 2024, 13:10:13Ik ben 3x binnengelopen, maar steeds speelde er een andere set, dus de Westministers helaas niet gehoord, maar wat een kasten joh, echt enorm.
🤣🤣👍👍

Geen hond

Inderdaad enorm ,maar wel mooi om te zien alleen veeeeeeeeeel te groot voor hier .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tannoysuperprestige 2

Citaat van: Niemand op  6 oktober 2024, 14:03:41Inderdaad enorm ,maar wel mooi om te zien alleen veeeeeeeeeel te groot voor hier .
Voor velen idd veel te groot. En voor velen mede daarom ook niet de meest ideale speaker. Je moet het wezen van de Westminster willen leren kennen en doorgronden om de intrinsieke kwaliteiten te herkennen. In een grote ruimte wil 'ze' enorm dynamisch klinken. Dit zeer zeker op een muzikale manier. Pas bij een zeker volume (is iig niet op fluister volumes!) gaat ze laten horen waarvoor Tannoy haar ooit heeft ontwikkeld. Ze voegt ook niets toe. Het laag is strak en dynamisch en snel. Dus niet: vet en rollend. Dit laatste zijn veel luisteraars gewend en willen ook dat het zo klinkt. Nou...dan moet je niet bij een Westminster zijn. Ik heb veel audiomaatjes die de Tannoy 15 DMT mk2 bezitten. Dat is in menig opzicht voor een kleinere ruimte een betere speaker!