• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Combi’s versterker/speakers.

Gestart door sonfab, 23 oktober 2023, 10:14:27

Vorige topic - Volgende topic

sonfab

Ik ben naar de audioshows  geweest en daar zie je vele combinaties versterker/speakers. Graag zou ik zien dat er een lijst zou zijn die vele combi's hadden uitgetest. Zelf merk ik dat lifestyle vaak een goede combi in de weg staat en daardoor iets afwijkend/ vreemds gaat kopen. Is er iemand die ergens een site weet waar dit al is geregistreerd?
Nooit tevreden

Tom!

Dat lijkt me een onmogelijk lange lijst...

Daarnaast klinkt iets goed voor de een en beroerd voor de ander en heb je natuurlijk te maken met akoestiek en kwaliteit van de opnamen, om maar eens wat kriteria te noemen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

sonfab

Nee, beroerd zal het nooit zijn. Ik merk dat de aangeboden combi vaak meer geld kost dan dat er een alternatief prima klinkt en voor veeeeeel minder.
Voorbeeld; Sugden klasse  a versterker met sonus faber concertino.
De concertino's vervangen door monitor audio en klonk toen net zo goed al is de klankkleur anders. Mijn vrouw vond het zelfs meer betrokken. Scheelde 850 euro.
Nooit tevreden

Tom!

Mwoah, ik heb wel eens na een enthousiast verhaal bij iemand thuis geluisterd, waar ik me afvroeg of we naar dezelfde set zaten te luisteren... en dan ben ik niet eens echt kritisch.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

sonfab

Tis een goeie. Klopt wat je zegt. Het is inderdaad lastig om enthousiasme van je set te vertalen in wat men hoort. Deze houden we erin.🎶
Nooit tevreden