• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Waarom is mijn Sony WH-1000XM3 mono over BT?

Gestart door Regenpak, 3 december 2023, 08:56:43

Vorige topic - Volgende topic

Regenpak

Door een stupiditeit mijnerzijds moest ik in de fijne (uche) NS trein m'n Sony pairen met mijn fruitige speeltje (Iphone XR). Zowel Jijpijpfilmpjes (met Firefox) als MP3z via VLC zijn in mono. WTF?!? Ik heb de Sony Headphone Connect app geïnstalleerd die keurig mijn oorwarmers ziet maar daar zijn geen settings te vinden voor mono/stereo. Wel voor allerlei equalizers en filters waar ik niks aan heb. Ook niet in VLC noch bij BT/audio settings in het fruitig speeltje zelf. Is dit Apple die irritant is zoals gebruikelijk of zie ik iets over het hoofd? Itunes zit er niet op omdat ik het speeltje benader met mijn Linux PC. Dat zou nog een optie kunnen zijn maar ik betwijfel of dat succesvol zal zijn.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Sytze Fliege

Lang geleden dat ik iets van Apple gebruikte (ipod met rockbox) en een keer itunes op de pc, de ervaring die ik daar aan overhield (desillusie is wellicht een betere omschrijving) is dat itunes veel meer ingrijpt op de hardware en overige software dan putin tracht dat te doen op de Oekraïne en dat daar heeeeeeel vreemde en volstrekt onverwachte, laat staan gewenste, resultaten uit kunnen komen... Ofwel, misschien werkt het niet omdát itunes er niet op zit...

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Regenpak

In een ander forum had ik dit balletje ook al opgegooid. Het blijkt, volgens een post op tweakers.net dat mijn fruitig speeltje een profiel heeft met mijn peperdure BT headphones als microfoon. Daarbij hoort, volgens de arrogante Apple-redenatie, FUCKEN MONO audio bij. Neem me mee!

Tjerk

Sytze Fliege

Nou, lijkt me een geweldig verhaal voor Apple's klantenservice, mogen ze eens bewijzen dat de meerprijs van die rommel ook wat waard is.

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Regenpak

Vincent Kars

Beetje duister wie wat (niet)doet.
De Sony ondersteunt A2DP, AVRCP, HFP, HSP.
A2DP heb je nodig voor stereo met een hoge resolutie.
HSP is het headset profile wat werkt met een 64 kbs mono stream.

Weet niet of er aan de iPhone kant wat te zien is qua eigenschappen onder de Bluetooth settings.
Onder Android zie ik 2 eigenschappen voor mijn Jabra Evolve 2 Buds, "oproepen" en "Audio" en die zijn toggle-baar.