• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

condensator te groot voor plaatsing

Gestart door Henk4free, 11 december 2023, 11:23:06

Vorige topic - Volgende topic

Henk4free

Hoi allemaal,
Ik ben bezig met het opknappen en repareren van een marantz sr-1000.
Het ontvangstgedeelte krijgt geen stroom, en vandaar ook gelijk maar nieuwe condensatoren.
Mezelf makkelijk gemaakt en een recap set gekocht bij euromax.
Goede set lijkt het, echter, de filter condensatoren zijn te groot voor plaatsing, passen geen twee naast elkaar.
gezien de verzamelde ervaring hier, wat zouden jullie doen?

dank alvast

Regenpak

It's been Monday all week long!

RJVR

Ze ergens neerzetten en vastzetten, allicht op z'n kop en dan verbinden met kabeltjes. Een klassieke beunhaas oplossing, pro's zorgen dat de maat van de condensatoren juist zijn.
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Sytse Fliege

Ik zou eerst maar eens om opheldering/advies vragen bij Euromax, tenslotte leveren zij als ik jou nu zo begrijp een niet passende set buffer elco's, lijkt me dat ze het dan ook moeten oplossen (tenzij je op eigen risico gekocht hebt uiteraard).

Ach, kikker toch op!

schuit

Ja, zou ook de verkoper even navragen.
En wat kost zo'n recap setje eigenlijk?
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Henk4free

sorry Schuit, lees het veel te laat, was er even niet.

https://www.euromaxx.nu/product-categorie/hifi/hifi-onderdelen/condensatoren-recapkit/

kijk zelf maar even.

goede service daar trouwens, de man stuurde mij, na mijn probleem uitgelegd te hebben, netjes nieuwe kleinere op. prima service.