• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Zelfbouw stands voor bookshelves

Gestart door BunnY, 19 december 2023, 11:44:25

Vorige topic - Volgende topic

BunnY

Goedemiddag allemaal,

Zoals sommige misschien al wel weten, heb ik deze set staan:

Subwoofer met bijhorende sattelieten.

Nu is het moment aangebroken dat de set eindelijk op zolder aangesloten kan worden en wil ik graag stand voor de bookshelves. Ik ben nog aan het twijfelen tussen zelf stands maken of stand kopen. Maar als ik ze zelf zou maken dan had ik gedacht om houten staanders te maken waarin ik ook LP's kan steken. Op die manier zijn de stands wat zwaarder en heb ik een plek voor de (paar) LP's die ik heb.

Nu vroeg ik mij dus af of dat een goed idee is of niet? Akoestisch dus. De stands zou ik maken van een combinatie van 18mm en 30mm massief hout (rubberwood) aangezien ik hier toch nog overschot van heb.

Kortom de vraag: doen of toch maar gewoon stands kopen of toch iets anders?
We'll see about that !!

Niemand

dat laatste zou ik doen, stands maken als opbergruimte en op de bodem vullen met zand
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

BunnY

Waarom onderaan het zand? Puur voor de stabiliteit of ook voor de resonantie? Ging eigenlijk een soort I maken. Of omgekeerde T maken. Dus sowieso onderaan een plank waar de kolom op staat om te voorkomen dat ze kunnen omvallen (ook afhankelijk van hoe stabiel ze van zichzelf zijn, de speakers zijn ook niet de kleinste)
We'll see about that !!

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden