• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Laat jouw set eens zien (Incl foto's)

Gestart door $w@p, 10 september 2004, 07:59:07

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Citaat van: Niemand op 23 februari 2021, 23:32:38
Citaat van: minplus op 23 februari 2021, 21:28:48Dunner is soms beter.
En wat het formaat betreft: degenen die ons eerdere huis afgebroken hebben zullen niet gesnapt hebben hoe we dat 2-persoons bed daarboven hebben gekregen (als ze er al over nagedacht hebben).
met zijn tweeen?

Wij wel.
Maar daarna de zaak dicht gemaakt zodat je een opening overhield waar nog niet eens een 1-persoons doorheen kon. En de zelf geconstrueerde dakramen kon nog geen half-persoons door. :)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

minplus

Citaat van: Niemand op 18 februari 2021, 20:24:08Ik overweeg nog om mijn set nog wat terug te schroeven,
er staat eigenlijk nog te veel.

Op en in een verbouwde Ikea kast:
 De MS bl91 blijft er rechts bovenop staan,het schakelkastje en de Astintrew8000 daar naast rechts.

links bovenop staat de Erres 1312 in bijna nieuwstaat, 
 voorzien van een Philips 401.

De Technics sl5 staat in het meest rechtse vak daaronder.
Er uit gaat
de Thorens td125mkII LB  .
Die wordt mogelijk  nog verkocht, of voorlopig weg gezet,in afwachting van een projektje.
In de set komt de cd-recorder Sony.
Dat wordt dan de Sony cd-recorder onderaan boven de tegel, niet er op.
Dan de schakelkast daarop, en de cd 204THvW daar op.
 Die dus op die plek de cd104ThvW zal vervangen.wanneer die er is.
Dan in een 60cm breed 40cm diep en 69cm hoog middenvak van  deze kast,
 (dat is ontstaan,door verwijdering van 2planken.
Wel met aanbrengen van nieuwe ondersteuning)
 de Chaos 3 buizen versterker  ThvW .
Nu staat de kleine Chaosbocama 224 ThvW er nog te spelen.
Die laatste zal dan waarschijnlijk gaan dienen voor muziek vanaf de tv ,dvd.
Op de Mirage m91 speakerset.
die komt naast de tannoys aan weerszijden.
Dat werkt goed.
Dus staan de Tannoys alleen op de audioset.
Er is wel een niet galvanische verbinding met de TV uitgang ,
dmv een toslink en dac  naar de schakelkast voor als ik toch via de hoofdset wil luisteren.
Bijvoorbeeld een in mijn ogen mooie muziek uitzending .
Alles wat een stekker heeft in die 2 sets is uiteraard  zo aangesloten ,dat er zo weinig mogelijk verschil is in reststroom.
Sig moet ik dan ook veranderen en foto komt nadat alles gebeurd en kompleet is

Niet veranderd nog maar even een foto ter verduidelijking zo juist gemaakt.
klikbaar
 


Ik ben benieuwd hoe het er straks bij staat.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Dat waar de Chaos Bocama staat daar komt de Chaos 3buis.
waar de cd ThvW  104,5 staat.
Daar komt de ThvW 204
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

groovy.

Staat nog steeds lekker vol bij jouw walter.
In to each life some rain must fall.

dieywhij

Sorry voor mijn onwetendheid maar waarom staat dat dienblad met die gloeilamp tussen jou en de speakers in?
Lenco L75, Audiomods 610, Dynavector 20x2H - Bluesound Node2
Bottlehead Eros - Bottlehead Stereomour II
GPA/ Altec Duplex

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

dieywhij

Heel intrigerend... Heb dat nog nooit ergens gezien. 185 pagina’s aan info, dat wordt even doorspitten. Bedankt!
Lenco L75, Audiomods 610, Dynavector 20x2H - Bluesound Node2
Bottlehead Eros - Bottlehead Stereomour II
GPA/ Altec Duplex

minplus

Sterkte. :)
En daarna eens gaan beluisteren.
Sommigen weigeren dat omdat het niet in hun denkraam past.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

RenéN

Citaat van: dieywhij op 23 februari 2021, 10:38:33Mijn naam is Thijs, en ik woon in Breda. Dit is mijn setje / ruimte. 

Wát een práchtige set Thijs. En het mooie is ook dat je het zélf hebt gemodificeerd of gebouwd, geeft veel voldoening denk ik!

Niemand

In mijn  set is de prachtige cdThvW 104,5 verdwenen,hij heeft definitief een goed tehuis gekregen, bij een bekend forumlid .
De ThvWCD204 komt er aan .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

luxman

28 april 2021, 09:09:53 #21926 Laatste wijziging: 28 april 2021, 09:15:05 door luxman


Nieuwe opstelling van de set/rek , en de Fostex fullrange hebben plaats gemaakt voor de Visonik Convection 1,. eerste indruk op de tubeamp, is niet verkeerd. De Visonik zijn geen hoog rendement speakers 87 db .4ohm. In eerste instantie stonden de bananenstekkers nog op 8 ohm, maar nu op 4 ohm klinkt stukken beter. Naderhand wil ik eens kijken hoe de Wharfdale Glendale 3XP het op deze tubeamp doen, deze zijn 86db. 4 ohm speakers.
Foto's zijn gefilterd via de mobiel, dus is niet de originele foto, en klikbaar

NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

muziekfreak



Weer eens keer de kappa 9 uit de collectie getrokken. Heerlijke speakers

luxman

Citaat van: luxman op 28 april 2021, 09:09:53

Nieuwe opstelling van de set/rek , en de Fostex fullrange hebben plaats gemaakt voor de Visonik Convection 1,. eerste indruk op de tubeamp, is niet verkeerd. De Visonik zijn geen hoog rendement speakers 87 db .4ohm. In eerste instantie stonden de bananenstekkers nog op 8 ohm, maar nu op 4 ohm klinkt stukken beter. Naderhand wil ik eens kijken hoe de Wharfdale Glendale 3XP het op deze tubeamp doen, deze zijn 86db. 4 ohm speakers.
Foto's zijn gefilterd via de mobiel, dus is niet de originele foto, en klikbaar




Was maar van korte duur de Visonik op de tubeamp, bemerkte een onzuivere weergave,bij wat hoger volume, maar ja gelukkig heb ik meer audio apparatuur. Nu heb ik de Reisong tube amp aan de Elipson Planet L. 90db. 8ohm gehangen, dit klinkt zeer zeker niet verkeerd.  Verder heb ik de Arylic preamplifier /streamer nu met de JBL LSR 305 active speakers verbonden. De JBL zullen meer bij de TV worden ingezet bij Spotify YouTube via groot scherm bekijken.
.

Terzijner tijd zullen de Fostex ook wel weer eens worden aangesloten.
 

NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.