• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welke film heb je onlangs gezien?

Gestart door Lars, 12 januari 2006, 00:29:18

Vorige topic - Volgende topic

Lars

Dus wat was je laatste film die gezien hebt en hoe was die?

Misschien wel handig als er een plaatje/foto van de film erbij komt en als je wil een link naar de film van de imdb.com site.

Iets erbij vertellen mag altijd. ;)

Ik zal beginnen.

Mijn laatste film die ik gezien heb was The Pianist.

Deze film gaat over een Poolse Joodse pianist Wladyslaw Szpilman. Dit is verfilmde waargebeurde verhaal van zijn boek.
Hij is de enige in de familie die de tweede wereld oorlog overleefd heeft. Door kennissen/vrienden, het verzet en later door een Duitse officier heeft hij het gered.
Je maakt alles mee wat in de oorlog gebeurd is, vanaf dat de Joden steeds minder leefruimte kreeg door de Duitsers tot de Russen de Duitsers verjoegen.
Vooral de stukken hoe de Duitsers met de Joden omgingen was niet echt prettig om te zien. Niet open en bloot, maar was wel duidelijk genoeg.

Al met al was het een mooie film. Het liet goed zien hoe de oorlog was voor Wladyslaw Szpilman als Jood.
Omdat die lekker lang duurde moest ik wel even bij komen om het te verwerken. Is toch allemaal vroeger echt gebeurd.

Link naar IMDB.com: http://www.imdb.com/title/tt0253474/
Mooie review van de film: http://www.go2war2.nl/artikel/939
Groeten,
Lars.

"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."
"You know what music is? A harmonica connection between all human beings."

Koei

Plan 9 from outer space

De moeder van alle b-films. Wat een geweldige kut film ;D
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.

Celica TA40

Er zijn ergere... ik zal (als ik eraan denk) straks thuis een aantal titels opzoeken :P.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

morph

Citaat van: Koei op 12 januari 2006, 14:43:45
Plan 9 from outer space

De moeder van alle b-films. Wat een geweldige kut film ;D

Waanzinnige film, toch?
De film wordt nog leuker als je deze kent (slechter kan hij sowieso toch nooit worden):

Koei

Ik vind ECHT slechte films altijd geweeeeldig. Als je trouwens nog een buttfilm wilt zien: Dracula 3000. Zoek maar eens wat reviews. Heel die film is echt VOLKOMEN BELACHELIJK  ;D.
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.

s_k

Ook fun:
Kratje bier met 3 man leegzuipen en dan Bill & Ted's Bogus Journey op zetten. Gegarandeerd fun :D

Ruud15

Au Revoir les Enfants (1987)

Trieste film over (Joodse) jongens in een internaat tijdens WOII.
Wel geweldige impact. Had hem nog niet eerder gezien.

http://www.moviemeter.nl/film/4039

s_k

morph

Citaat van: s_k op 31 maart 2006, 13:38:07

Blijft geniaal :)

Ongewild(?) heb je nu wel een heel grappig bericht geplaatst:

-"Stealing bandwidth is for losers."
-"Blijft geniaal."

Maar je bedoelde dus Ice Age, begrijp ik...

s_k

Citaat van: Lars op 12 januari 2006, 00:29:18Al met al was het een mooie film. Het liet goed zien hoe de oorlog was voor Wladyslaw Szpilman als Jood.
Omdat die lekker lang duurde moest ik wel even bij komen om het te verwerken. Is toch allemaal vroeger echt gebeurd.
Mjah, niet mee eens ;).
Deze film is goed gespeeld en mooi gefilmd.
Maar het is echt een aanéén schakeling van oorlogsrampen.
Natuurlijk, de oorlog was vreselijk, maar dit is zondermeer overdreven. Die kerel maakt alles mee dat hij mee kan maken, hij is bij alle gevechten, alle vernederingen, alle sterfgevallen. Hij zal nooit eens geluk hebben, behalve dan op't einde van de film.
Helaas, ik vond 'm niet zo.
De titel trouwens ook niet "The Pianist". Hoeveel speelt 'ie nou helemaal in die film? :)

Doet me denken aan een film die ik wèl erg mooi vond: Shine. Ook een film over een pianist, maar niet in de Oorlog.
Deze film gaat over een jong jochie dat, deels omdat hij het zelf wil en deels omdat zijn vader het wil, piano leert spelen. Hij is bijzonder goed. Op z'n 11e is hij al bezig met de 9e van rachmaninov. Als hij die uiteindelijk kan spelen blijft hij erin. Hij wordt hartstikke radgek van dat stuk.
Een mooi film met een pracht van een acteur.
Echt de moetie waard.

tifosi

Vanochtend de Film (DVD) Platoon zitten kijken, blijft een pracht film, volgende week "Born on the 4th of July"

Ik moet alleen nog een aan de DVD Apocalypse now reduse zien te komen, dat is de meest realistische Vietnam film ooit gemaakt, kreeg ik als tip van een Vietnam Veteraan ;)

s_k

Citaat van: morph op 31 maart 2006, 13:45:20
Citaat van: s_k op 31 maart 2006, 13:38:07

Blijft geniaal :)

Ongewild(?) heb je nu wel een heel grappig bericht geplaatst:

-"Stealing bandwidth is for losers."
-"Blijft geniaal."

Maar je bedoelde dus Ice Age, begrijp ik...
Hahaa :D
Plaatje werkte gewoon bij mij, nog steeds.
Probeer eens Opera...  :angel:

Ruud15

Ik ben een liefhebber van oorlogsfilms uit WOII. Dit onderwerp heeft mijn grote belangstelling.
Vandaar dat van de ruim 800 films die ik heb er zeker wel iets van 100 over dit genre gaan.

Een van de beste films die ik ook regelmatig weer opnieuw kijk vind ik Schindlers List!

Ik herinner me deze ooit in de bios te hebben gezien en dat er mensen huilend de zaal uitliepen. De enorme stilte na de film was ook indrukwekkend!

Was een van mijn laatste bezoeken aan de bios trouwens.

Een meesterwerk wat ik pas heb gezien vond ik "Der Untergang".
De extended versie met nu net die delen erin waar Ome Adolf nu eens aardig was en die in de biosversie eruit zijn gehaald.
Geweldig zoals die Bruno Ganz der Füher neerzet.

tito

Citaat van: Ruud15 op  2 april 2006, 20:12:44
Een van de beste films die ik ook regelmatig weer opnieuw kijk vind ik Schindlers List!

Heb je Shoah (Lanzman) ook?

Ruud15

Citaat van: tito op  2 april 2006, 22:16:05
Citaat van: Ruud15 op  2 april 2006, 20:12:44

Heb je Shoah (Lanzman) ook?

Je doelt op die 4 DVD's?
Maar dat is meer een docu toch?